Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15474
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Mendoza Vivanco, Yuri Gina
Keywords: Inglés- enseñanza
Lengua inglesa- Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2016
Citation: Mendoza Vivanvo Yuri gina.(2016).English language students and their motivation to learn the language .(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención:Inglés) UTPL.Alamor
Abstract: pThe present study was carried out to know about students’ perceptions in relation to their motivation inside the classroom in order to determine what motivates and what hinders them to learn English. To achieve this purpose one hundred students from two public high schools located in the city of Alamor were surveyed. The participants were from five different classrooms which included basic education (ninth and tenth year) and secondary education (first, second and third year). The students were surveyed on their motivation towards English learning as a foreign language, their different feelings and opinions in regards to teachers, their teachers’ roles in the classroom, and some aspects that hinder their English language learning. Likewise, one English class of each teacher was observed to contrast the data provided by the students. The gathered results were presented in statistical charts and analyzed through quantitative and qualitative methods. The obtained results allowed us to know that the majority of students are definitely motivated to learn English, but one of the aspects that hinder their learning is the complexity of the topics
Description: tT El presente estudio se llevó a cabo para conocer las percepciones de los estudiantes en relación con su motivación en el aula con el fin de determinar lo que motiva y lo que les dificulta aprender Inglés. Para lograr este propósito un centenar de estudiantes de dos escuelas públicas de la región en la ciudad de Alamor fueron encuestados. Los participantes procedían de cinco aulas diferentes que incluían la educación básica (noveno y décimo año) y secundaria (primer, segundo y tercer año). Los estudiantes fueron encuestados sobre su motivación para el aprendizaje de Inglés como lengua extranjera, sus sentimientos y opiniones diferentes en lo que respecta a los maestros, los papeles de sus profesores en el aula, y algunos aspectos que dificultan su aprendizaje del idioma Inglés. Del mismo modo, se observó una clase de Inglés cada maestro para contrastar los datos proporcionados por los estudiantes. Los resultados recogidos se presentaron en cuadros estadísticos y se analizaron a través de métodos cuantitativos y cualitativos. Los resultados obtenidos nos han permitido conocer que la mayoría de los estudiantes están motivados para aprender Inglés sin duda, pero uno de los aspectos que dificultan su aprendizaje es la complejidad de los temas
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15474
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mendoza_Vivanco_Yuri_Gina.pdf769.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.