Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16062
Title: The influence of large clases in the English language teaching – learning process in Ecuadorian high schools
Authors: Albán Grados, Jorge Fernando
metadata.dc.contributor.advisor: Zúñiga Ojeda, Alexandra
Keywords: Educación secundaria
Inglés. Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés-Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-11-08
Issue Date: 2016
Citation: Albán Grados Jorge Fernando.(2016).The influence of large clases in the English language teaching – learning process in Ecuadorian high schools .(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Quito
Abstract: The purpose of this research is to know about the academic, social and psychological implications of the numerous classes in the teaching - learning process in schools in Ecuador. This research study was carried out in a public school located in the south Of Quito. The sample consisted of 211 students from the 8th to the 10th year of Basic General Education (EGB). The ages of the students are between 12 and 14 years of age, to whom a questionnaire was designed by the Technical University of Loja. The method applied in this research was the quantitative one, which allowed to represent the results obtained in percentages. The information was taken using a questionnaire, which consisted of 21 items, divided into three sections: 9 statements indicating academic subjects, 5 statements on social issues and 7 statements on psychological issues. The result of this research established that a large number of students have not been affected by numerous classes because teachers apply a number of activities to develop all four English language skills. Students also have good relationships with teachers as well as with their classmates. In addition, students feel that they can act and work with other students without any problems.
Description: El propósito de esta investigación es conocer sobre las implicaciones académicas, sociales y psicológicas que tienen las clases numerosas en el proceso de enseñanza – aprendizaje en los colegios del Ecuador.Este estudio de investigación se llevó a cabo en un colegio público, ubicada en el sur de Quito.La muestra estuvo conformada por 211 estudiantes del 8vo al 10mo año de Educación General Básica (EGB). Las edades de los estudiantes están entre los 12 y 14 años de edad, a quienes se aplicó un cuestionario diseñado por la Universidad Técnica Particular de Loja. El método aplicado in esta investigación fue el cuantitativo, el cual permitio representar los resultados obtenidos en porcentajes. La información fue tomada usando un cuestionario, el cual consistío en 21 items, divididos en tres secciones: 9 enunciados señalando temas académicos, 5 enunciados sobre temas sociales y 7 enunciados sobre temas psicológicos. El resultado de esta investigación estableció que un gran número de estudiantes no han sido afectados por clases numerosas debido a que los profesores aplican un sin número de actividades para desarrollar las cuatro habilidades del idioma Inglés. Los estudiantes también tienen buena relación con los profesores asi como también con sus compañeros de clases. Adicionalmente, los estudiantes sienten que ellos pueden actuar y trabajar con otros estudiantes sin ningún problema.
metadata.dc.identifier.other: 1184626
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16062
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alban_Grados_Jorge_Fernando.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Los recursos publicados en el RiUTPL se distribuyen bajo la licencia: CreativeCommons