Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/16063
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Mogrovejo Cárdenas, Andrea Paola
metadata.dc.contributor.advisor: Arias Córdova, María Olivia
Keywords: Educación secundaria
Lengua inglesa- Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-11-08
Issue Date: 2016
Citation: Mogrovejo Cárdenas Andrea Paola.(2016).English language students and their motivation to learn the language.(Trabajo de titulación de Licenciado en cienciasde la educación mención Inglés).UTPL.Quito
Abstract: The present research explores students' motivation to learn English. The main objective of this research is to know more deeply the perceptions of the students in relation to their motivation to learn English in the classroom. The research was carried out in the city of Quito, Ecuador. The sample included 100 students between 12 and 16 years old belonging to 8th, 9th, 10th and 1st year of high school and 5 teachers. Qualitative and quantitative methods were used for this research. The qualitative method was used to describe and interpret the information throughout the process and the quantitative method was used to analyze and interpret the results. The research findings reveal that students are motivated to learn English. Students think that the type of activities and the attitudes of their teachers are determining factors in the level of motivation to learn the language. During classroom observations, teachers worked to motivate students through a variety of activities, giving them the opportunity to participate and feedback that would help students improve their learning experience
Description: La presente investigación explora la Motivación de los estudiantes para aprender inglés. El objetivo principal esta investigación es conocer más a fondo las percepciones de los estudiantes en relación a su motivación para aprender inglés dentro del aula. La investigación se llevó a cabo en la ciudad de Quito, Ecuador. La muestra incluyó 100 estudiantes entre 12 y 16 años de edad pertenecientes a 8vo, 9no, 10mo y 1ero de bachillerato y 5 profesores. Métodos cualitativos y cuantitativos fueron utilizados para esta investigación. El método cualitativo fue usado para describir e interpretar la información en todo el proceso y el método cuantitativo fue usado para analizar e interpretar los resultados. Las conclusiones de la investigación revelan que los estudiantes se sienten motivados para aprender inglés. Los estudiantes piensan que el tipo de actividades y las actitudes de sus profesores son factores determinantes en el nivel de motivación para aprender el lenguaje. Durante las observaciones de clase, los profesores trabajaron en función de motivar a los estudiantes a través de una variedad de actividades, brindándoles la oportunidad de participar y retroalimentación que serviría de ayuda para que los estudiantes mejoren su experiencia de aprendizaje
metadata.dc.identifier.other: 1184633
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16063
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mogrovejo_Cardenas_Andrea_Paola.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.