Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16403
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMorocho Cuenca, Elsa Liriaes_ES
dc.contributor.authorMeza Fiallos, Christian Eduardoes_ES
dc.date.accessioned2017-01-10T12:34:47Z-
dc.date.available2017-01-10-
dc.date.issued2016es_ES
dc.identifier.citationMeza Fiallos, C. E. Morocho Cuenca, E. L. (2016) Students perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An ecuadorian case [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16403es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1187118es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=96101.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El presente estudio tiene como objetivo principal investigar las dificultades de comprensión auditiva del alumno en el aula EFL encontrada en estudiantes EFL para mejorar su comprensión auditiva. La población escogida para la investigación fue de 125 estudiantes de 5 diferentes clases de inglés de nivel superior de escuelas privadas ecuatorianas de la ciudad de Quito, así como 5 maestros que trabajan con estos cursos. Los datos se recopilaron tanto cuantitativa como cualitativamente para detectar los problemas de escucha a través de encuestas, entrevistas y toma de notas. Los resultados fueron tabulados, analizados y contrastados entre sí para tener una idea más clara sobre las dificultades de comprensión auditiva de los estudiantes en la clase EFL. Los resultados obtenidos revelan que, si bien los alumnos poseen una buena comprensión de la aportación auditiva, todavía comparten algunas dificultades cuando escuchan material por primera vez, cuando se enfrentan a dudas y se detiene en parte del orador, es decir, palabras desconocidas, estructuras gramaticales difíciles y Falta de vocabulario. La investigación proporciona recomendaciones apropiadas y útiles para superar estos problemas al escuchar material en inglés.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The present study Students' perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case has, as a main objective to investigate the learner's listening comprehension difficulties in the EFL classroom encountered in EFL students in order to improve their listening comprehension. The population chosen for the research was 125 students from 5 different senior English classrooms from private Ecuadorian high schools in the city of Quito as well as 5 teachers who work with these courses. The data was collected both quantitatively and qualitatively to detect the listening problems through surveys, interviews and note-taking. The results were tabulated, analyzed and contrasted one another to have a more clear idea about listening comprehension difficulties of students in EFL class. Results gathered revealed that although learners possess a good comprehension of listening input, they still share some difficulties when they listen to material for the first time, when they face hesitation and pauses on part of the speaker, meaning of unknown words, difficult grammar structures and lack of vocabulary. The research provides appropriate and helpful recommendations to overcome these problems when listening to English material.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleStudents perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An ecuadorian casees_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Meza_Fiallos_Christian_Eduardo.pdf882.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.