Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16403
Title: Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case
Authors: Morocho Cuenca, Elsa Liria
Meza Fiallos, Christian Eduardo
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
licenciado en ciencias de la educación mención ingles- Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2016
Citation: Meza Fiallos Christian Eduardo.(2016).Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case .(Trabajo de titulación de ñicenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Quito
Abstract: The present study has as main objective to investigate the difficulties of the student's listening comprehension in the EFL classroom found in EFL students to improve their listening comprehension. The population selected for the research was 125 students from 5 different classes of English of superior level of Ecuadorian private schools of the city of Quito, as well as 5 teachers who work with these courses. Data were collected both quantitatively and qualitatively to detect the problems of listening through surveys, interviews and note-taking. The results were tabulated, analyzed and contrasted with each other to have a clearer idea about the difficulties of students' listening comprehension in the EFL class. The results show that although the students have a good understanding of the auditory input, they still share some difficulties when they listen to material for the first time, when they are faced with doubts and stop in part of the speaker, ie unknown words, grammatical structures Difficult and lack of vocabulary. Research provides appropriate and useful recommendations for overcoming these problems by listening to material in English.
Description: El presente estudio tiene como objetivo principal investigar las dificultades de comprensión auditiva del alumno en el aula EFL encontrada en estudiantes EFL para mejorar su comprensión auditiva. La población escogida para la investigación fue de 125 estudiantes de 5 diferentes clases de inglés de nivel superior de escuelas privadas ecuatorianas de la ciudad de Quito, así como 5 maestros que trabajan con estos cursos. Los datos se recopilaron tanto cuantitativa como cualitativamente para detectar los problemas de escucha a través de encuestas, entrevistas y toma de notas. Los resultados fueron tabulados, analizados y contrastados entre sí para tener una idea más clara sobre las dificultades de comprensión auditiva de los estudiantes en la clase EFL. Los resultados obtenidos revelan que si bien los alumnos poseen una buena comprensión de la aportación auditiva, todavía comparten algunas dificultades cuando escuchan material por primera vez, cuando se enfrentan a dudas y se detiene en parte del orador, es decir, palabras desconocidas, estructuras gramaticales difíciles y Falta de vocabulario. La investigación proporciona recomendaciones apropiadas y útiles para superar estos problemas al escuchar material en inglés.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16403
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Meza_Fiallos_Christian_Eduardo.pdf882.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.