Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/16672
Title: Software de administración de recursos humanos de Monterrey Azucarera Lojana integrado al sistema dec roles
Authors: Costa Guamán, Yori Doil
Macas Avila, Yesenia del Rocio
metadata.dc.contributor.advisor: Jaramillo Hurtado, Danilo Rubén
Keywords: Ingenio Monterrey
Recursos humanos
Ingeniero en sistemas informáticos y computación-Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-02-21
Issue Date: 2007
Citation: Costa Guamñan Yori Doil; Macas Avila Yesenia del Rocío.(2007).Software de administración de recursos humanos de Monterrey Azucarera Lojana integrado al sistema dec roles.(Trabajo de titulación de ingeniero en sistemas informáticos y computación).UTPL.Loja
Abstract: Monterrey Azucarera Lojana C. A. is a company that contributes to the development of the southern region of Ecuador, developing and marketing products derived from sugar cane such as sugar and raw alcohol. Seeking quality as a competitiveness strategy. Through increased productivity, reduced costs and greater external customer satisfaction. It should be noted that the best way to ensure external customer satisfaction is to satisfy the internal at every step of the process. In the department of human resources of Monterrey Azucarera Lojana CA performs an administration that seeks to integrate the human resource with the productive process of the company, making the latter more effective as a result of the selection and hiring of the best talent available in function of Exercise of an excellent work of these. As well as the maximization of the quality of the productive process depends equally on the training of human elements to make their knowledge more valid.
Description: Monterrey Azucarera Lojana C. A. es una empresa que aporta al desarrollo de la región sur del Ecuador, elaborando y comercializando productos derivados de la caña de azúcar como es azúcar y alcohol crudo. Buscando calidad como estrategia de competitividad. A través del incremento de la productividad, la reducción de costos y la mayor satisfacción del cliente externo. Cabe indicar que la mejor forma de asegurar la satisfacción del cliente externo, es satisfacer al interno en cada paso del proceso. En el departamento de recursos humanos de Monterrey Azucarera Lojana C. A. realiza una administración que busca compenetrar el recurso humano con el proceso productivo de la empresa, haciendo que éste último sea más eficaz como resultado de la selección y contratación de los mejores talentos disponibles en función del ejercicio de una excelente labor de estos. Así como también la maximización de la calidad del proceso productivo depende de igual modo de la capacitación de los elementos humanos para hacer más valederos sus conocimientos.
metadata.dc.identifier.other: 1068546
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16672
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Ingeniero en Sistemas Informáticos y Computación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1068546.pdf102.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.