Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16954
Title: Proyecto Arquitectónico de un Centro Intercultural Binacional para el cantón Macara
Authors: Aguirre Aguirre, Rodrigo Alonso
Guevara Guevara, Leidy Nataly
Keywords: Edificios - Creación
Centro intercultural – Macara(Loja)
Proyecto arquitectónico
Arquitecto – Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2017
Citation: Guevara Guevara, Leidy Nataly. (2017). Proyecto Arquitectónico de un Centro Intercultural Binacional para el cantón Macara. (Trabajo de Titulación de Arquitecto ). UTPL, Loja
Abstract: The intercultural project is located, to the south of Ecuador in the province of Loja Cantón Macara. In order to foster culture, ancestral traditions and typical gastronomy, the creation of an Intercultural Center in Macara is promoted as a border canton and seeing the scarcity of a physical space where cultural activities are carried out linking the unity and brotherhood of the Two countries (Ecuador and Perú). The intercultural centers emerge to house the areas of knowledge, such as science, technology, plastic arts, artistic and cultural activities. They should be conceptualized as educational and tourist centers, which contribute to increase the educational level of the population by offering new sources of knowledge in a self-taught way to improve their physical, intellectual, moral and labor. The Intercultural Center also attracts people from all socio-cultural levels, its function is to disseminate the artistic and technological creations of the city and to exchange them with those of other regions and even with countries. For this reason, they have become a prominent space in each society
Description: El proyecto intercultural está ubicado, al Sur del Ecuador en la provincia de Loja cantón Macara. Con el fin de fomentar la cultura, tradiciones ancestrales y gastronomía típica, se impulsa la creación de un Centro Intercultural en Macara siendo cantón fronterizo y viendo la escases de un espacio físico donde se lleven a cabo actividades culturales que vinculen la unidad y hermandad de los dos países (Ecuador y Perú). Los centros interculturales surgen para albergar las áreas del conocimiento, como la ciencia, tecnología, artes plásticas, actividades artísticas y culturales. Se deben conceptualizar como centros educativos y turísticos, que contribuyan a incrementar el nivel educativo de la población al ofrecer nuevas fuentes de conocimiento de manera autodidacta para que mejoren sus facultades físicas, intelectuales, morales y laborales. El Centro Intercultural además atrae gente de todos los niveles socioculturales, su función es divulgar las creaciones artísticas y tecnológicas de la ciudad e intercambiarlas con las de otras regiones e incluso con países. Por ello, se han convertido en un espacio destacado de cada sociedad.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16954
Appears in Collections:Arquitecto

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GUEVARA GUEVARA LEIDY NATALY.pdf20.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.