Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17388
Title: | The influence of large classes in the english language teaching-learning process in ecuadorian high schools |
Authors: | Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo Sánchez Ávila, Samuel Arturo |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2017 |
Citation: | Sánchez Ávila, S. A. Paredes Zúñiga, F. M. (2017) The influence of large classes in the english language teaching-learning process in ecuadorian high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17388 |
Abstract: | Abstract: This research analyzes the influence of large classes in the English language teaching-learning process. The purpose of the study is to determine whether large classes affect or not the process of teaching and learning of English. The method applied for this research was quantitative, based on students' surveys. The study was conducted in five different classrooms of a private high school located in the city of Guayaquil. The investigation process started by analyzing the instructional, social and psychological implications of large classes in the teaching-learning process. Special attention is paid to the teacher's skills and experience, the technologies used in class, as well as the attitudes of classmates, class space and other conditions that could limit the English teaching-learning process. Once the research was conducted, it was possible to determine that even though the activities developed by the teacher in the large classroom environment, promote students participation, competition and contribution, not all of them have the opportunity to participate and obtain regular feedback, which can affect directly on students behavior, motivation and discipline, nevertheless, this does not limit the interaction among the teachers and students. |
Description: | Resumen: Esta investigación analiza el impacto de las clases numerosas en el proceso de enseñanza-aprendizaje de lengua inglesa. El propósito de este estudio es determinar si las clases numerosas afectan o no el proceso de enseñanza y de aprendizaje del Inglés. El método aplicado en esta investigación fue de tipo cuantitativo, basada en encuestas a estudiantes. El estudio se llevó a cabo en cinco aulas diferentes de un colegio privado ubicado en la ciudad de Guayaquil. El proceso de investigación para este estudio comenzó con el análisis de las implicaciones institucionales, sociales, así como el pensamiento psicológico del proceso de enseñanza-aprendizaje en el entorno de un salón de clases con un número grande de estudiantes. Se presta especial atención a las habilidades y experiencia del profesor, las tecnologías utilizadas en clase, así como las actitudes de los compañeros, el espacio de clase y otras condiciones que pudiera limitar el proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés. Una vez concluida la investigación, se pudo determinar que a pesar de que las actividades desarrolladas por el profesor en un entorno con gran número de estudiantes, promueve tanto la participación, competitividad, así como la contribución de los estudiantes, no todos ellos tienen la oportunidad de participar y obtener retroalimentación apropiada, lo cual puede afectar directamente su comportamiento, motivación y disciplina, sin embargo, esto no limita la interacción entre los profesores y estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=97137.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sánchez Ávila, Samuel Arturo.pdf | 2.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.