Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/17388
Title: The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools
Authors: Sánchez Ávila, Samuel Arturo
metadata.dc.contributor.advisor: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Keywords: Educación secundaria
Lengua inglesa- Enseñanza
licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-04-11
Issue Date: 2017
Citation: Sánchez Avila Samuel Arturo.(2017).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools .(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Guayaquil
Abstract: This research analyzes the impact of the numerous classes in the teaching-learning process of English language. The purpose of this study is to determine whether or not the large classes affect the teaching and learning process of English. The method applied in this research was of a quantitative type, based on student surveys. The study was carried out in five different classrooms of a private school located in the city of Guayaquil. The research process for this study began with the analysis of the institutional and social implications as well as the psychological thinking of the teaching-learning process in the classroom environment with a large number of students. Special attention is given to the teacher's skills and experience, the technologies used in class, as well as peer attitudes, class space and other conditions that could limit the process of teaching and learning English. Once the research was concluded, it was possible to determine that although the activities developed by the teacher in an environment with large numbers of students, promotes both participation, competitiveness as well as the contribution of students, not all of them have the opportunity To participate and to obtain appropriate feedback, which can directly affect their behavior, motivation and discipline, however, this does not limit the interaction between teachers and students.
Description: Esta investigación analiza el impacto de las clases numerosas en el proceso de enseñanza-aprendizaje de lengua inglesa. El propósito de este estudio es determinar si las clases numerosas afectan o no el proceso de enseñanza y de aprendizaje del Inglés. El método aplicado en esta investigación fue de tipo cuantitativo, basada en encuestas a estudiantes. El estudio se llevó a cabo en cinco aulas diferentes de un colegio privado ubicado en la ciudad de Guayaquil. El proceso de investigación para este estudio comenzó con el análisis de las implicaciones institucionales, sociales, así como el pensamiento psicológico del proceso de enseñanza-aprendizaje en el entorno de un salón de clases con un número grande de estudiantes. Se presta especial atención a las habilidades y experiencia del profesor, las tecnologías utilizadas en clase, así como las actitudes de los compañeros, el espacio de clase y otras condiciones que pudiera limitar el proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés. Una vez concluida la investigación, se pudo determinar que a pesar de que las actividades desarrolladas por el profesor en un entorno con gran número de estudiantes, promueve tanto la participación, competitividad, así como la contribución de los estudiantes, no todos ellos tienen la oportunidad de participar y obtener retroalimentación apropiada, lo cual puede afectar directamente su comportamiento, motivación y disciplina, sin embargo, esto no limita la interacción entre los profesores y estudiantes.
metadata.dc.identifier.other: 1192319
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17388
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sánchez Ávila, Samuel Arturo.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.