Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/20406
Title: A case study on teachers’ and students’ perceptions about grammar teaching in the EFL classroom.
Authors: Calderón Bustos, Yandry Manuel
metadata.dc.contributor.advisor: Cabrera Solano, Paola Alexandra
Keywords: Gramática inglesa – Enseñanza-Aprendizaje
Ingles - Enseñanza-Aprendizaje
Licenciado Ciencias de la Educación, mención Inglés - Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-08-29T12:48:23Z
Issue Date: 2017
Citation: Calderón Bustos, Yandry Manuel. (2017). A case study on teachers’ and students’ perceptions about grammar teaching in the EFL classroom. (Trabajo de Titulación de Licenciado Ciencias de la Educación, mención Inglés ). UTPL, Loja.
Abstract: This research study was aimed at determining teachers’ and students’ perceptions about grammar teaching in the EFL classroom. It was carried out at a high school in the province of Zamora Chinchipe, which is located at the Amazon region of Ecuador. The participants were students from second year of Senior high school. The instruments used to collect data were surveys that included questions about students’ perceptions on English grammar learning. In addition, lessons were observed in order to have a deeper understanding of the constraints that appeared in a normal English session. A mixed – method approach was used in this research. The quantitative approach was used to tabulate numerical information and to transform it into percentages. On the other hand, the qualitative approach was used to analyze and contrast the information gathered during this study. The results of this study conclude that students and teachers perceive English grammar as an important issue that must be studied and mastered because it is beneficial and enables them to participate in class rather than be a requirement to approve the English subject
Description: Este estudio intenta determinar las percepciones de docentes y estudiantes acerca de la enseñanza de gramática en una clase donde se enseña inglés como lengua extranjera. El estudio fue realizado en una escuela secundaria en la provincia de Zamora Chinchipe la cual está localizada en la región amazónica del Ecuador. Los participantes fueron estudiantes del segundo año de bachillerato. Los instrumentos usados para recolectar la información fueron las entrevistas que incluían preguntas acerca de las percepciones de los estudiantes al aprender gramática del inglés. Además, se observaron las prácticas de enseñanza de los docentes con el objetivo de obtener un mejor entendimiento de las restricciones que se encuentran en un curso normal donde se enseña inglés. El método mixto fue usado en esta investigación, el enfoque cuantitativo fue usado para tabular información numérica y convertirla en porcentajes. El enfoque cualitativo fue usado para analizar y contrastar la información obtenida durante el desarrollo del presente estudio. Los resultados de la investigación concluyen que estudiantes y docentes consideran que la gramática del inglés es un tema importante, el cual debe ser estudiado y dominado porque el conocimiento de la gramática es beneficioso para ellos y les permite participar en clase, en lugar de ser solo un requisito para aprobar la asignatura de Ingles.
metadata.dc.identifier.other: 1270305
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/20406
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Calderón Bustos, Yandry Manuel.pdf761.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.