Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30431
Title: | Mediación parental en el uso de Internet, para el apoyo del proceso de aprendizaje en niños de 8 a 12 años |
Authors: | Placencia Tapia, Miury Marieliza Cueva Acaro, María Lorena |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Cueva Acaro, M. L. Placencia Tapia, M. M. (2022) Mediación parental en el uso de Internet, para el apoyo del proceso de aprendizaje en niños de 8 a 12 años [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30431 |
Abstract: | Abstract:The objective of this work is to optimize theparticipation of parents in the educational process of their children and the motivation of students in their own learning through parental mediation in the use of technology.The population was made up of children from the 4th-8th year of EGB of the Educational Unit Fiscal"Lauro Guerrero". A quantitative and qualitative approach is followed; The methods that have allowed to access the information and process it are: descriptive, analytical, synthetic and statistical. Using documentary and field techniques; the instrument applied was the questionnaire, which with the help of institutional authorities and parents, was filled out through a virtual platform.The results determined that parents are willing to accompany their children in their educational process and have taken measures to control the improper use of the Internet, however, children have developed skills for its use early.A proposal has been designed that involves parents, teachers and students in the proper use of ICTs. |
Description: | Resumen: El presente trabajo tiene como objetivo optimizar la participación de los padres de familia en el proceso educativo de sus hijos y la motivación de los estudiantes en su propio aprendizaje a través de la mediación parental en el uso de la tecnologíaLa poblaciónseconformóporniños del 4to-8vo año de EGB de la Unidad Educativa Fiscal Lauro Guerrero . Se sigue un enfoquecuantitativo y cualitativo; los métodos han permitidoacceder a la informacióny procesarlason: descriptivo, analítico, sintético y estadístico. Utilizandotécnicas documentalesydecampo;elinstrumento aplicado fue el cuestionario, que,con colaboraciónde autoridades institucionalesy padres de familia, fue llenado a través de una plataforma virtual.Los resultados determinaron quelos padres están dispuestos a acompañar a sus hijos en su proceso educativo y han tomado medidas para controlar el uso indebido de internet, sin embargo, los niños han desarrollado tempranamente habilidades para su uso.Se ha diseñado unapropuesta que involucra a padres, maestros y alumnos en el uso adecuado de las TICs. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129490.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.