Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30478
Title: The implementation of wooclap to improve students reading skills in a private high school
Authors: Jaramillo Pontón, Mayra Fernanda
Bustos Rodríguez, Jean Pierre
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Bustos Rodríguez, J. P. Jaramillo Pontón, M. F. (2022) The implementation of wooclap to improve students reading skills in a private high school [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30478
Abstract: Abstract: This study aims to analyze the implementation of Wooclapto know the effect that it has on learners reading skills. The sample chosen was 36 students from a particular high school in the city of Loja. The study is based on a quasi-experimental method applied in two study groups, one experimental and one control. In addition, it has a mixed design with qualitative and quantitative approaches. The data was collected through the application of a pre and post-test to both groups of learners. In the experimental group, Wooclapwas used to teach and reinforce some reading strategies in five English lessons while class observations were done. Besides a questionnaire was applied to students at the end of the course. The averages obtained in the pre and post-tests were tabulated, analyzed, and compared. Besides, the data obtained in the students questionnaire were analyzed, interpreted, and supported by the results gathered in the observation to know the students perceptions towards using Wooclap to develop their reading skills. The results show that Wooclap is effective to help students to develop their reading skills.
Description: Resumen: Este estudio tiene como objetivo analizar la implementación de Wooclap para conocer el efecto que tiene en las habilidades lectoras de los alumnos. La muestra elegida fue de 36 estudiantes de un colegio de la ciudad de Loja. El estudio se basa en un método cuasi-experimental aplicado en dos grupos de estudio, uno experimental y otro de control. Además, se utilizó un diseño mixto con un enfoque cualitativo y cuantitativo. Los datos se recogieron mediante la aplicación de una prueba previa y posterior a ambos grupos de alumnos. En el grupo experimental, se utilizó Wooclappara enseñar y reforzar algunas estrategias de lectura en cinco clases de inglés mientras se realizaban observaciones de la clase. Además, se aplicó un cuestionario a los alumnos al final del curso. Los promedios obtenidos en las pruebas previas y posteriores fueron tabulados, analizados y comparados. Además, los datos obtenidos en el cuestionario fueron analizados, interpretados y apoyados por los resultados recogidos en la observación. Los resultados muestran que Wooclap es eficaz para ayudar a los estudiantes a desarrollar sus habilidades de lectura.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129554.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.