Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30479
Title: The effectiveness of using Dictogloss technique for teaching grammar to EFL students of a high school of Loja
Authors: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Cañar Jiménez, Juliana Vanessa
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Cañar Jiménez, J. V. Solano Jaramillo, L. M. (2022) The effectiveness of using Dictogloss technique for teaching grammar to EFL students of a high school of Loja [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30479
Abstract: Abstract: This study aims at identifying the effectiveness of Dictogloss technique for teaching grammar to EFL students. The participants of this research were 72 EFL students of a public high school from the city of Loja, Ecuador, who were divided into a control and experimental groups. This study followed an experimental methodology. Similarly, a mixed method approach was used to collect quantitative and qualitative data. The main instruments used were a placement test, pre and post-tests, lesson plans, students written texts, three quizzes, observation sheets and a students survey. The intervention process took three weeks. During this time, students from the experimental group received classes through the use of Dictogloss technique while students from the control group continue with the normal classes planned by their teacher. The results of this study show that the use of Dictogloss technique is effective for teaching grammar to EFL students since a significant improvement in students grammar knowledge regarding simple present tense was obtained.
Description: Resumen: Este estudio tiene como objetivo identificar la efectividad de la técnica Dictoglosspara la enseñanza de la gramática a estudiantes de inglés como lengua extranjera. Los participantes de esta investigación fueron 72 estudiantes de inglés como lengua extranjera de un colegio público en Loja, Ecuador, quienes fueron divididos en un grupo de control (36 estudiantes) y un grupo experimental (36 estudiantes). Se usó un método experimental y un enfoque mixto para recolectar datos cuantitativos y cualitativos. Los datos cuantitativos se recolectaron a través del uso de un placement test, un pre-test y un post-test; y las calificaciones obtenidas de los quizzes. Los datos cualitativos se recolectaron a través del uso de los textos escritos de los estudiantes y las respuestas obtenidas de la encuesta de las percepciones y actitudes de los estudiantes hacia el uso de la técnica Dictogloss para la enseñanza de la gramática. Los principales hallazgos de este estudio muestran que el uso de la técnica Dictogloss es eficaz para enseñar gramática a estudiantes de inglés como lengua extranjera, ya que se obtuvo una mejora significativa en el conocimiento gramatical de los estudiantes con respecto al tiempo presente simple.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129555.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.