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http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30481
Title: | The influence of direct and indirect corrective feedback on EFL students` Speaking proficiency |
Authors: | Morocho Pintado, Cristina Kathalina Samaniego Villacís, Cristopher Israel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Samaniego Villacís, C. I. Morocho Pintado, C. K. (2022) The influence of direct and indirect corrective feedback on EFL students` Speaking proficiency [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30481 |
Abstract: | Abstract: The present study was aimed to know the effects that direct and indirect feedback has on correcting speaking mistakes while determining the most effective one considering the students` perception and the impact of the corrections after they have received both types of feedback. The study was carried out in a public high school institution from Loja, Ecuador. In the first step, the researcher selected a group of fifteen participants who were asked to record four audios that allow determining students` lacks and mistakes. Then the recordings were heard and checked according to a rubric. Later, the students received both types of feedback, direct and indirect. Once the students received corrections, they were asked to re-record the audios; therefore, it was possible to contrast results before and after receiving feedback. Moreover, a survey was applied to know the students` perceptions. Finally, the findings showed that direct corrective feedback is the most effective way to attend to students` speaking mistakes despite the sub-skill being treated. |
Description: | Resumen: El presente estudio tuvo como objetivo conocer los efectos que tiene la retroalimentación directa e indirecta al corregir errores de habla y determinar cuál es la retroalimentación más efectiva considerando la percepción de los estudiantes y el impacto de las correcciones. El estudio se llevó a cabo en una institución de educación secundaria pública de Loja, Ecuador. Primero se seleccionó a un grupo de quince participantes, a los que se les solicitó grabar cuatro audios que permitan determinar los errores de los estudiantes. Luego se escucharon las grabaciones y se verificaron de acuerdo con una rúbrica. Posteriormente, los estudiantes recibieron ambos tipos de retroalimentación, directa e indirecta. Una vez que los estudiantes recibieron las correcciones, se les pidió que volvieran a grabar los audios, esto permitió contrastar los resultados antes y después de la retroalimentación. Además, se aplicó una encuesta para conocer la percepción de los estudiantes. Finalmente, fue posible concluir que la retroalimentación directa es la forma más efectiva de corregir los errores de habla de los estudiantes sin importar la sub-habilidad que se ejercite. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129559.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros |
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