Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30486
Title: | Implementación de sistemas de evaluación de aprendizajes orientados a contenidos de Realidad Aumentada |
Authors: | Guamán Bastidas, Franco Olivio Calderón Ortega, William Alexander |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Calderón Ortega, W. A. Guamán Bastidas, F. O. (2022) Implementación de sistemas de evaluación de aprendizajes orientados a contenidos de Realidad Aumentada [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30486 |
Abstract: | Abstract: Visual experimentation is a basic component in pedagogy as it allows students to visually check what they learn.SEA UTPL is a learning evaluation system that integrates Augmented Reality experiences, associated with the rendering of 3D objects. The objective is to create an alternative way to assess students, through visual means, eliminating the nervousness factor that involves an evaluation composed only of questions and answers.The development of this system involved a thorough investigation of tools, both for editing and rendering objects in an RA environment, forming the Frontend. An alternative waywas also sought for the creation of a robust Backend, whose programming complexity does not overshadow the main objective of this degree work. The result was a system where you can create quizzes, load 3D objects, and render those files into AR experiences.Thanks to the proper management of AR tools, the information is recorded more clearly and concisely in the students, allowing to improve the teaching exercise when evaluating knowledge. |
Description: | Resumen: La experimentación visual es un componente básico en la pedagogía ya que permite a los estudiantes comprobar visualmente lo que aprenden.SEA UTPL es un sistema de evaluación de aprendizajes que integra experiencias de Realidad Aumentada, asociadas al renderizado de objetos 3D. El objetivo es crear una forma alternativa para evaluar a los estudiantes, a través de medios visuales, eliminando el factor de nerviosismo que involucra una evaluación compuesta solo por preguntas y respuestas.El desarrollo de este sistema involucró una investigación minuciosa de herramientas, tanto para la edición, como para el renderizado de objetos en un entorno de RA, conformando el Frontend. También se buscó una forma alternativa para la creación de un Backend robusto, cuya complejidad de programación no opaque el objetivo principal de este trabajo de titulación. El resultado fue un sistema donde se puedan crear evaluaciones, cargar objetos 3D y renderizar dichos archivos en experiencias de RA. Gracias al manejo apropiado de herramientas de RA, la información queda grabada más clara y concisamente en los estudiantes, permitiendo mejorar el ejercicio docente al momento de evaluar conocimientos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129568.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Informática |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.