Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30503
Title: | Valoración de la herramienta Kahoot como evaluación aplicada en el aprendizaje de Educación Física |
Authors: | Torres Carrión, Pablo Vicente Buele Guerrero, Gustavo Fernando |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Buele Guerrero, G. F. Torres Carrión, P. V. (2022) Valoración de la herramienta Kahoot como evaluación aplicada en el aprendizaje de Educación Física [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30503 |
Abstract: | Abstract: Technology and gamification strategies have influenced and modified teaching-learning methods through various educational tools that motivate, arouse interest and complement student training, however, it is essential to analyze the use of these as new instruments. of evaluation to obtain formative results. Therefore, the present work aims to analyze the assessment of Kahoot as an evaluation tool in the subject of Physical Education through the perception of 77 high school students of the tenth year of EGB and the teacher. The intervention is carried out in 6 classes with different study topics. The results were positive because they help to strengthen learning, memorize concepts, self-assess knowledge and generate great interest, in conclusion considering Kahoot as an effective tool for evaluating the teaching process of the subject. |
Description: | Resumen: La tecnología y las estrategias de gamificación han influenciado y modificado los métodos de enseñanza aprendizaje a través de diversas herramientas educativas que permiten motivar, despertar el interés y complementarla formación de estudiantes, sin embargo, es imprescindible analizar el empleo de estas como nuevos instrumentos de evaluación para obtener resultados formativos. Por lo tanto, el presente trabajo tiene como objetivo analizar la valoración deKahoot como herramienta de evaluación en la asignatura de Educación Física a través de la percepción de 77 estudiantes de secundaria del décimo año de EGB y el docente. La intervención se realiza en 6 clasescon diferentes temas de estudio.Los resultados fueron positivosporque ayudan a fortalecer el aprendizaje, memorizar conceptos, autoevaluar conocimientosy genera gran interés,en conclusión,consideran a Kahoot como herramienta efectiva para laevaluación del proceso de enseñanzade la asignatura. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129593.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Gestión del Aprendizaje Mediado por TIC |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.