Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30504
Title: Plataforma Microsoft Teams y Zoom, como estrategia de aprendizaje de los estudiantes de la Escuela de Educación Básica 24 deJulio
Authors: Elizalde Briceño, Edison Patricio
Guamán Pereira, Manuela del Rocío
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Guamán Pereira, M. D. R. Elizalde Briceño, E. P. (2022) Plataforma Microsoft Teams y Zoom, como estrategia de aprendizaje de los estudiantes de la Escuela de Educación Básica 24 deJulio [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30504
Abstract: Abstract: The objective of this research is to apply the Microsoft Teams and Zoom digital platforms as a strategy that contributes to the construction of significant learning in students. These platforms have been one of the most popular applications in the face of the arrival of the COVID-19 pandemic, given this fact, the 24 de Julio Basic Education school has chosen to use them so that teachers and students can work effectively with the in order to improve learning.A bibliographic review of the variables was carried out, for a better understanding of the subject, in addition to a methodology with a mixed approach, a descriptive and explanatory type of study, with an experimental research design. The type of sample applied is Probabilistic with a simple random sampling, the sample is made up of 63 students of the middle basic sublevel, to whom a previously elaborated questionnaire was applied.We can conclude that the Microsoft Teams and Zoom platform do not manage to have a significant impact on educational management that allows organizing, planning and effectively directing the development of skills.
Description: Resumen: La presente investigación tiene como objetivo aplicar las plataformas digitales Microsoft Teams y Zoom como estrategia que contribuyan para la construcción de aprendizajes significativos en los estudiantes. Estas plataformas han sido unas de las aplicaciones con mayor acogida frente a la llegada de la pandemia por COVID-19, ante este hecho la escuela de Educación Básica 24 de Julio, ha optado por utilizarlas para que docentes y estudiantes trabajen de manera efectiva con el fin de mejorar el aprendizaje.Se realizó una revisión bibliográfica de las variables, para una mejor comprensión del tema, ademásdeunametodologíaconenfoquemixto,tipodeestudiodescriptivoyexplicativo,con undiseñodeinvestigaciónexperimental.Eltipodemuestraaplicadaesprobabilísticaconun muestreo aleatorio simple, la muestra se constituye en 63 estudiantes del subnivel básica media, a quienes se aplicó un cuestionario previamenteelaborado.Podemos concluir que la plataforma MicrosoftTeams y Zoom no logran tener impacto significativo en la gestión educativa que permita organizar, planificar y dirigir de manera efectiva el desarrollo de las destrezas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129596.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación mención Gestión del Aprendizaje Mediado por TIC



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.