Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30558
Title: La gamificación en los procesos de enseñanza de la matemática,una forma de innovar en el aula
Authors: Valarezo Marin, Osler Querubin
Narvaéz Peñafiel, Karen Mishel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Narvaéz Peñafiel, K. M. Valarezo Marin, O. Q. (2022) La gamificación en los procesos de enseñanza de la matemática,una forma de innovar en el aula [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30558
Abstract: Abstract: One of the teaching needs at present is to innovate in the eula, for this purpose the present research work entitled "Gamification in the teaching processes of mathematics, a way of innovating in the classroom" is proposed; Based on this, the general objective was raised: Implement gamification in the teaching of mathematics to strengthen, energize and innovate the learning process of students, and to carry out this purpose, we proceeded to investigate and analyze information related to articles scientists that contain topics related to gamification in the teaching of mathematics. In this research, methods such as: inductive, analytical, synthetic and hermaneutic were used, and the methodology is based on the qualitative approach, in addition, study techniques such as bibliographical, paraphrase and bibliographical records were used. Under this line, the scientific article was designed that highlights gamification in teaching, which seeks to invigorate the formative processes of mathematics within the classroom and thereby innovate to achieve significant learning.
Description: Resumen: Una de las necesidades docentes en la actualidad es innovar en el aulapara ello se plantea el presente trabajo de investigación titulado La gamificación en los procesos de enseñanza de la matemática, una forma de innovar en el aula ; enbase a ello se planteó como objetivo general:Implementar la gamificación en la enseñanza de las matemáticas para fortalecer, dinamizar e innovar el proceso de aprendizaje de los estudiantes,y para llevar a cabo este propósito se procedióa indagar y analizar información relacionada con artículos científicos que contengan temáticas vinculadas a la gamificación en la enseñanza de las matemáticas.En esta investigación se utilizó métodos como: inductivo, analítico, sintético y hermanéutico, y la metodología está basada en el enfoque cualitativo, además, se utilizó técnicas de estudio como las bibliográficas, paráfrasis y fichas bibliográficas. Bajo esta línea se diseñóel artículo científico que destaca ala gamificación en laenseñanza, misma quebusca dinamizar los procesos formativos de la matemática dentro del aula y con elloinnovarpara lograr aprendizajessignificativos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129695.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.