Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30575
Title: Implementación e integración entre las plataformas open source, moodle y limesurve y mediante el protocolo LT
Authors: Agila Palacios, Martha Vanessa
Freire Castañeda, Carlos Danilo
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Freire Castañeda, C. D. Agila Palacios, M. V. (2022) Implementación e integración entre las plataformas open source, moodle y limesurve y mediante el protocolo LT [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30575
Abstract: Abstract:The virtual education that is impartedin companies of all kinds, has become a valuable institutional asset, while saving time and reducing costs. In the Corporación Financiera Nacional, Banca Pública . thistype of training has been essential since 2017, a period in which the "Virtual Learning Environment" was implemented in Moodle,and a year later, the LimeSurvey survey system. Despite the great utility of both platforms, in 2019 it was necessary to integrate a satisfaction survey with a Moodle course,so that, through a single login process, users login the course and fill out the survey published in LimeSurvey. With this background, in 2021 the integration between both systems is carried out through the use of the Learning Tools Interoperability (LTI) standard, thus obtaining consolidated information on user data and survey results. Finally, in order to view this information, a module for Moodle was developed in PHP that generates valuable personalized reports for the Human Talent area.
Description: Resumen: La educación virtual que se imparte en empresas de toda índole, se ha convertido en un valioso activo institucional, a la vez que ahorra tiempo y reduce costos. En la Corporación Financiera Nacional, Banca Pública .este tipo de capacitación ha sidoimprescindibledesde el año 2017, período en el cual se implementó el Entorno Virtual de Aprendizaje en Moodle,y un año después,el sistema de encuestas LimeSurvey. A pesar de la gran utilidad de ambas plataformas, en el año 2019 fuenecesario integrar una encuesta de satisfacción con un curso de Moodle,para que medianteun único proceso de login, los usuarios ingresen al curso y llenen la encuestapublicada en LimeSurvey. Con este antecedente, en el año 2021 se efectúa la integración entre ambos sistemas mediante el usodelestándar de Interoperabilidad de Herramientas de Aprendizaje (LTI), obteniendo de esta manera información consolidada de los datos del usuario y resultados de la encuesta. Finalmente, para poder visualizar dicha información, se desarrolló en PHP un módulo para Moodle que genera reportes personalizadosvaliosospara el área de Talento Humano.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129729.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Informática



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.