Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30681
Title: | La influencia de la red social Facebook en el proceso de aprendizaje |
Authors: | Carrera Herrera, Xiomara Paola Asaquivay Cazar, Alex Paúl |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Asaquivay Cazar, A. P. Carrera Herrera, X. P. (2022) La influencia de la red social Facebook en el proceso de aprendizaje [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30681 |
Abstract: | Abstract: Social networks generated a change in lifestyle and communication, through this research we sought to analyze the influence of the social network Facebook in the learning process of second-year students of the unified general high school. The "Ad hoc" survey was carried out on 29 participating students, which served to investigate the different digital didactic content that allows learning to be developed, for which the mixed methodology was applied since it allowed adaptation to the study context. To respond to the objective, a non-experimental descriptive study was designed because variables were not manipulated with the sample through the application of the social network Facebook; as an educational complement tool, thus we have that a relevant percentage of participants indicate that they agree that if learning can be obtained, the digital resources presented have helped the student to reinforce the knowledge obtained in class, concluding that the social network Facebook It can be adapted as a complementary learning tool in the subject of Chemistry. |
Description: | Resumen: Las redes sociales generaron un cambio en el estilo de vida y en la comunicación, a través de la presente investigación se buscó analizar la influencia de la red social Facebook en el proceso de aprendizaje de los alumnos de segundo año de bachillerato general unificado. Se realizó la encuesta Ad hoc a 29 alumnos participantes que sirvió para investigar los diferentes contenidos digitales didácticos que permiten desarrollar el aprendizaje para lo cual se aplicó la metodología mixta ya que permitió realizar la adaptación al contexto de estudio. Para dar respuesta al objetivo se diseñó un estudio no experimental de tipo descriptivo debido a que no se manipuló variables con la muestra mediante la aplicación de la red social Facebook; como herramienta de complemento educativo, así tenemos que unporcentaje relevante de participantes indican estar de acuerdo que si se puede obtener aprendizajes, los recursos digitales presentados han ayudado a que el alumno pueda reforzar los conocimientos obtenidos en la clase, Concluyendo que la red social Facebook puede ser adaptada como herramienta complementaria de aprendizaje en la materia de Química. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129897.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.