Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30815
Title: | Factors affecting EFL students oral communication skills |
Authors: | Ochoa Cueva, César Augusto Carlosama Tambi, Alex Ignacio |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Carlosama Tambi, A. I. Ochoa Cueva, C. A. (2022) Factors affecting EFL students oral communication skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30815 |
Abstract: | Abstract: The purpose of the present study entitled Factors affecting EFL student's oral communication skillswas to identify the pedagogical and individual factors that affect students' English oral communication capability. The study was conducted in two public high schools located in Quito.The participants wereforty students of the first and second year of senior high school and five English teachers.The data were collected through two instruments: a survey and an interview. The survey, whichwas centred on reports concerning the students factors,was applied to the learners and theinterview,concerning pedagogical traits,was applied to the educators. Furthermore, someclasseswere observed to collect precise data toanalyse.The datacollected from the instruments of individual and pedagogical factors were presented throughtwo Likert-scale tables. The results showed that pedagogical factorssuch as activities, and teaching resources affect communicative competence. On the other hand,motivation,anxiety,lack of vocabulary, and the absence of language practice in and out of class were identified as individualfactors that affectstudents oral communication competence. |
Description: | Resumen: El propósito del presente estudio titulado Factores que afectan las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes, es identificar los factores pedagógicos en individuales que afectan la capacidad de comunicación oralen inglés.El estudio se realizó en dos colegios públicos ubicados en Quito. Los participantes fueron cuarenta estudiantes de primero, segundo año de bachillerato y cinco profesores de inglés. Los datos fueron recolectados a través de dos instrumentos: una encuesta y una entrevista. La encuesta, que se centró en los informes sobre los factores de los estudiantes, se aplicó a los educandos y la entrevista sobre los rasgos pedagógicos se aplicó a los educadores. Los datos recolectados a partir de los instrumentos fueron presentados a través de dos tablas en escala de Likert. Los resultados mostraron que factores pedagógicos como las actividades y los recursosafectan la producción comunicativa. Por otro lado, la motivación, ansiedad, falta de vocabulario y ausencia de práctica dentro y fuera del aula fueron los factores individuales que afectan la comunicación oral. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=130149.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.