Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30857
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorToro Gallardo, Lisset Vanessaes_ES
dc.contributor.authorCarrera Nolivos, Carlos Manueles_ES
dc.date.accessioned2022-07-11T12:37:07Z-
dc.date.available2022-07-11T12:37:07Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationCarrera Nolivos, C. M. Toro Gallardo, L. V. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30857es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1354472es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=130216.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: La presente investigación trató sobre el rol de la coevaluación y la retroalimentación del docente en la mejoría de las habilidades escritas de los estudiantes en colegios. Esta investigación tenía el fin de determinar los efectos de la coevaluación y la retroalimentación del docente en la corrección de errores morfológicos, semánticos y sintácticos, y determinar qué tipo de retroalimentación prefieren los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Para esta investigación se tomó una muestra de 30 estudiantes de colegio de una institución educativa localizada en Salinas-Santa Elena. El proceso fue llevado a cabo enfocándose en dos aspectos: Cuantitativo y Cualitativo. El método cuantitativo fue usado para analizar una serie de párrafos para medir las habilidades escritas de los estudiantes, dichos párrafos incluían un pretest, post-test, 6 párrafos relacionados con el tema de la clase y una encuesta. El método cualitativo fue usado para analizar los contenidos de dichos párrafos, los resultados obtenidos y la percepción de los estudiantes. Al final, concluimos que los estudiantes prefieren y valoran la retroalimentación del docente.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The current research was about the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students. This research aimed to determine which are the effects of peer and teacherfeedbackon the correction of the morphological, semantic, and syntactic errors and determine what type of feedback EFL learners prefer. For this research, we took a sample of 30 high school students from an educational institution located in Salinas-Santa Elena. This research study was conducted using Quantitative and Qualitative Methods. The quantitative method was used to analyze a series of paragraphs to measure the writing proficiency of the students, such paragraphs included a Pre-test, Post-test, 6 paragraphs related to the topic of the class, and a survey. The qualitative method was used to analyze the contents of those paragraphs, the results gathered at the end of the study, and the perception of the students. In the end, we conclude that students do prefer and value the feedback provided by their teacher.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.