Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30864
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ulehlova, Eva | es_ES |
dc.contributor.author | Pozo Hernández, Ligia Guadalupe | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-07-14T12:17:34Z | - |
dc.date.available | 2022-07-14T12:17:34Z | - |
dc.date.issued | 2022 | es_ES |
dc.identifier.citation | Pozo Hernández, L. G. Ulehlova, E. (2022) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30864 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1354523 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=130238.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen: El presente trabajo denominado Sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación docente EFL se centra en el análisis y reflexión de los aprendizajes pedagógicos adquiridos tanto en las prácticas de observación como asumiendo el rol de docente. Los participantes fueron 470 estudiantes de entre 6 y 18 años de edad de una institución educativa pública ubicada en la zona rural de la ciudad de San Gabriel en la provincia del Carchi. Primeramente, se analiza la información recopilada de las clases de observación a estudiantes de educación básica media y bachillerato en relación al modelo de planificación, uso del idioma, gestión de clases, metodologías de enseñanza-aprendizaje y evaluación. Posteriormente, cumpliendo el rol principal de docentese analiza la efectividad de los planes de clase de estudiantes de educación básica superior y bachillerato que debido a la pandemia del COVID-19 utilizaron metodología e-learning tomando en cuenta los diferentes estilos de aprendizaje, nivel cultural, edad, necesidades e intereses de los alumnos. Esta variedad de experiencias ayudará a futuros maestros EFL a mejorar la metodología de enseñanza en diferentes contextos socio educativos. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract: The present work called Systematization of pedagogical experiences in the EFL teacher training program focuses on the analysis and reflection of the pedagogical learning acquired both in the observation practices and assuming the main role of the teacher. The participants were 470 students between 6 and 18 years of age from a public educational institution located in the rural area of the city of San Gabriel in the province of Carchi. Firstly, the information collected from the observation classes to students of basic education of lower grade and high school is analyzed in relation to the planning model, level of language use, class management, teaching-learning methodologies and evaluation. Subsequently, fulfilling the main role of teacher, the level of effectiveness of the class plans of upper basic education and high school students is analyzed, which due to the COVID-19 pandemic have been structured using e-learning methodology, taking into account the different stylesof learning, cultural level, age, needs and interests of the students. This variety of experiences will help future EFL teachers to improve teaching methodology in different socioeducational context. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.