Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30915
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in highschool students |
Authors: | Morocho Cuenca, Elsa Liria Quillupangui Calvache, Carolina Amelia |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Quillupangui Calvache, C. A. Morocho Cuenca, E. L. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in highschool students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30915 |
Abstract: | Abstract: The aim of this research named The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students was to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. The methodology applied was a mixed method, combining qualitative and quantitative approaches. Thesample consisted of 30 students aged between 16 and 18 years, studying in the 3rd year of Bachillerato General Unificado in a public institution in Quito, Ecuador. A pre-test, four written paragraphs, and a post-test were used as instruments for this study. The errors committed by students in terms of semantic, syntactic, and morphological characteristics were measured using a rubric. In relation to peer correction, a checklist was used, and a survey was conducted to learn about students perceptions. The findings revealedthat teacher feedback is important to improve writing skills due to itcovered a large-scale of errors whilst peer-correction were superficial and lack of criteria. Moreover, students place their faith in teacher ́s knowledge and experience. |
Description: | Resumen: El objetivo de esta investigación titulada "El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación del profesor en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria" fue analizar las diferencias entre la corrección entre pares y la retroalimentación del profesor y su eficacia para la mejora de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura EFL. La metodología aplicada fue un método mixto, combinando enfoques cualitativos y cuantitativos. La muestra consistió en30 estudiantes de entre 16 y 18 años, que cursaban el tercer año de Bachillerato General Unificado en una institución pública de Quito, Ecuador. Se utilizaron como instrumentos para este estudio un pre-test, cuatro párrafos escritos y un post-test. Los errores cometidos por los estudiantes en cuanto a las características semánticas, sintácticas y morfológicas se midieron mediante una rúbrica. En relación con la corrección por parte de los compañeros, se utilizó una lista de control y se realizó una encuesta para conocer las percepciones de los alumnos. Los resultados revelaron que la retroalimentación del profesor es importante para mejorar las habilidades de escritura debido a que cubría una gran escala de errores, mientras que la corrección por parte de los compañeros era superficial y carecía de criterio. Además, los alumnos confían en los conocimientos y la experiencia del profesor. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=130361.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Abogacía |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.