Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32035
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Vivanco Ríos, Leidy Adriana
Bravo Menéndez, Karla Isabel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Bravo Menéndez, K. I. Vivanco Ríos, L. A. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32035
Abstract: Abstract: The current work titled"The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in public high school students" was carried out in a public school in Portoviejo city, and its general objective was to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. In order to achieve this objective, a mixed methodology,involving qualitative and quantitative approaches,was used. The sample population was 30 first-year high school students with A.2 English level. The instruments were pre-test, six paragraphs, post-test, and a checklist. The techniques were observation and survey. The results of this study reveal that the metalinguistic feedback chosen by the teacher to correct and reduce written errors was more effective than peer feedback. For this reason, most students affirm and approve that their skills improved thanks to the teacher. On the other hand, most students adopted a neutral attitude towards peer feedback, indicating that students are still willing to use peer feedback in the future.
Description: Resumen: El presente trabajo titulado El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación docente en el mejoramiento de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria pública fue realizado en una escuela pública de la ciudad de Portoviejo y tuvo como objetivo analizar las diferencias entre la corrección entre paresy la retroalimentación docente y su eficacia para la mejora de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura EFL. Se utilizó una metodología mixta que involucra enfoques cualitativos y cuantitativos. La población de la muestra fue de 30 estudiantes de primer año de secundaria que tenían nivel de inglés A.2. Los instrumentos fueron pre-test, seis escritos, post-test y lista de cotejo. Los resultados de este estudio revelan que el feedback metalingüístico escogido por el profesor para corregir y disminuir los errores escritos fue más efectivo que peer feedback. Consecuentemente, la mayoría de estudiantes afirma y aprueba que sus habilidades mejoraron gracias al profesor. Por otro lado, la mayoría de estudiantes adopto una actitud neutral hacia la corrección de pares lo que indica que los estudiantes aun están dispuestos a utilizar esto en un futuro.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131140.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.