Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32040
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Nesterenko, Nina Aleksandrovna
Escobar Torres, Diego Paúl
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Escobar Torres, D. P. Nesterenko, N. A. (2022) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32040
Abstract: Abstract: The purpose of this work is to share the experiences and knowledge acquired during the entire training process as an English teacher. Taking into account the pre-professional practices and internships with the community, through the systematization of pedagogical experiences that were adapted through a constant process through academic activities such as the observation of videos of classes in basic education, the analysis of high school lesson plans, teaching practicewith basic education students and finally the preparation of lesson plans for high school students according to their English level. It isimportant to mentionthat all practices, both observation and main teaching, were carried out virtually due to the COVID-19 pandemic. As a general result of this entire process, it is concluded that pre-professional practicesand internships play a fundamental role so that pre-service teachers acquire experience that allows them to improve their pedagogical skills. At the same time, it allowsfuture professionals to acquire real contact with society. Through self-reflection, the pre-services teachers analyze their strengths and weaknesses to improve certain aspects that allow promoting quality teaching.
Description: Resumen: El propósito de este trabajo es compartir las experiencias y conocimientos adquiridos durante el proceso de formación como docente de inglés. Teniendo en cuenta las prácticas pre profesionales y pasantías, a través de la sistematización de experiencias pedagógicas que fueron adaptadas a través de un proceso constante con actividades como la observación de videos de clases en educación básica, análisis de planes de clase de bachillerato, práctica docente en educación básica y la elaboración de planes de clase para estudiantes de bachillerato de acuerdo a su nivel de inglés. Todas las prácticas, tanto de observación como de docente principal fueron virtuales, debido a la pandemia delCOVID-19. Como resultado de todo este proceso, se concluye que las prácticas pre profesionales y pasantías juegan un papel fundamental para que los futuros docentes adquieran experiencia que les permita mejorar sus competencias pedagógicas. Al mismo tiempo, permite a los futuros profesionales adquirir un contacto real con la sociedad. A través de la autorreflexión, los futuros docentes analizan sus fortalezas y debilidades para mejorar ciertos aspectos que permitan promover una enseñanza de calidad.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131151.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.