Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32093
Title: Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes
Authors: Iñiguez Auquilla, Blanca Lucia
García Olivo, Jomaira Cecibel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: García Olivo, J. C. Iñiguez Auquilla, B. L. (2022) Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32093
Abstract: Abstract: The theme of this research work is "Evaluation of learning at the level of Initial Education (3 to 5 years) during the health emergency: perception of teachers" and has the general objective of Explaining the perception that teachers have of the Level of Initial Education (3 to 5 years) on the evaluation of learning during the health emergency. For the development of the research, a research design was structured, which worked with a qualitative approach and exploratory analysis. The research design was field, with bibliographic support, where the information was obtained with the investigative technique of the survey, which contains a questionnaire divided into four parts, which includes a Likert scaling, which was developed virtually to five teachers. of initial education. Where teachers recognize the usefulness of evaluating throughout the educational training process, to know the reality of their students, in addition to their evolutionary process and improve their teaching practice. It is necessary to keep the evaluation cycle constant, maintaining communication and active participation among the actors in the process.
Description: Resumen: El presente trabajo investigativo tiene como tema la Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes y tiene el objetivo general de Explicar la percepción que tienen los docentes del Nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) sobre la evaluación de los aprendizajes durante la emergencia sanitaria. Para el desarrollo de la investigación se estructuró un diseño de investigación, que trabajó con un enfoque cualitativo y análisis exploratorio. El diseño de investigación fue de campo, con acompañamiento bibliográfico, donde se obtuvo la información con la técnica investigativa de la encuesta, que contiene un cuestionario dividido en cuatro partes, donde se incluyó un escalamiento Likert, que se desarrolló de forma virtual a cinco docentes de educación inicial. Donde los docentes reconocieron la utilidad de evaluar durante todo el proceso de formación educativa, para conocer la realidad de sus alumnos, además de su proceso evolutivo y mejorar su práctica docente. Siendo necesario mantener el ciclo evaluativo constante, manteniendo la comunicación y participación activa entre los actores del proceso.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131184.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.