Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32119
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Ajila Pinzón, Paúl Alexander
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Ajila Pinzón, P. A. Pinza Tapia, E. I. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32119
Abstract: Abstract: This study is entitled the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students with the purpose of analyzing the differences between peer correction and teacher feedback and their effectiveness in improving morphological, semantic and syntactic errors in EFL writing. The sample of this research consisted of 21 third-year high school students from a public institution in the city of Cariamanga, aged between 16 and 17 years old. In addition, this research employed a mixed quantitative and qualitative method using a pre-test, a post-test, six paragraphs per student, a checklist, a rubric as instruments and finally a survey as a data collection technique. The results of this research showed that the application of written corrective feedback was well received in improving EFL students' writing skills, which was reflected in the scores obtained in the pre-test and post-test. In addition, it was found that most students preferred teacher feedback for error correction, as it was more effective than peer correction.
Description: Resumen: Este estudio setitula el papel de la corrección entre pares y la retroalimentación del profesor en la mejora de las habilidades de escritura en los estudiantes de secundaria con el propósito de analizar las diferencias entre la corrección entre pares y la retroalimentación del profesor y su eficacia en la mejora de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura EFL. La muestra de esta investigación estuvo conformada por 21 estudiantes de tercer año de bachillerato de una institución pública de la ciudad de Cariamanga, con edades comprendidas entre los 16 y 17 años. Además, esta investigación empleó un método mixto cuantitativo y cualitativo utilizando un pre-test, un post-test, seis párrafos por estudiante, una lista de verificación, una rúbrica como instrumentos y finalmente una encuesta como técnica de recolección de datos. Los resultados de esta investigación mostraron que la aplicación de la retroalimentación correctiva escrita fue bien recibida en la mejora de las habilidades de escritura de los estudiantes de EFL, lo que se reflejó en las puntuaciones obtenidas en el pre-y post-test. Además, se comprobó que la mayoría de los estudiantes preferían el feedback del profesor para la corrección de errores, ya que era más eficaz que la corrección de los compañeros.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131306.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.