Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32122
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Gualán Maldonado, Gabriel
Ciocci, Francesco
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Ciocci, F. Gualán Maldonado, G. (2022) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32122
Abstract: Abstract: This work refers to the "Systematisation of Pedagogical Experiences", the activities carried out were the analysis of observed classes and teaching practice. In particular, this thesis has a qualitative approach, and its main objective is to systematize educational experiences, reflect on and analyse them in order to acquire new knowledge and improve the skills of future teachers. Based on the extracted data, a bibliographic analysis of the studies was made, in order to compare and examine the practical, observed classes and lesson plans. The analysis and interpretation of the teaching experience showed that lesson planning, modern methodology, the environment, teacher's skills, and learners' prior knowledge established the right conditions for the acquisition ofL2 in a natural way. Furthermore, it provides the pre-service teacher with the necessary tools to conduct an effective lesson. In conclusion, this thesis provides the trainee teacher with concrete information to understand the importance of designing a lesson in order to guide and improve students' language skills.
Description: Resumen: Este trabajo se refiere a la "Sistematización de Experiencias Pedagógicas", las actividades realizadas fueron el análisis de las clases observadas y la práctica docente. En particular, esta tesis tiene un enfoque cualitativo, y su objetivo principal es sistematizar las experiencias pedagógicas, reflexionarlas y analizarlas con el fin de adquirir nuevos conocimientos y mejorar las habilidades de los futuros profesores. A partir de los datos extraídos, se llevó a cabo un análisis bibliográfico, para comparar y analizar las clases prácticas, las clases observadas y los planes de clase. En el análisis e interpretación de las experiencias docentes se obtuvo como resultados que la planificación de las clases, las metodologías modernas, el entorno, las habilidades del profesor y los conocimientos previos de los alumnos establecen las condiciones adecuadas para la adquisición natural del L2. Además, proporciona al profesor en formación las herramientas necesarias para llevar a cabo una clase eficaz. En conclusión, esta tesis proporciona al profesor en formación información concreta para comprender la importancia de diseñar una lección con el fin de guiar y mejorar las habilidades lingüísticas de los alumnos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131314.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.