Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32123
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCamacho Minuche, Gina Karinaes_ES
dc.contributor.authorCoronel Vanegas, Andrea Maríaes_ES
dc.date.accessioned2022-09-27T12:10:09Z-
dc.date.available2022-09-27T12:10:09Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationCoronel Vanegas, A. M. Camacho Minuche, G. K. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32123es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1356024es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131315.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este trabajo titulado El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación del maestro en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria tiene como objetivo analizar los efectos de la retroalimentación entre pares y maestros en la corrección de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos e identificar que tipo de retroalimentación: Corrección de compañeros y retroalimentación del maestro prefieren los estudiantes de inglés. Se empleó una metodología mixta, con técnicas de encuesta y observación. Participaron 30 estudiantes de primer año de secundaria, con instrumentos como pretest, párrafos escritos, un postest, una lista de cotejo y un cuestionario. Después de analizar los resultados, se reveló que la retroalimentación de los maestros fue más efectiva para la detección y corrección de errores a escala. Se destacó que el maestro brindó retroalimentación directa y escribió comentarios adicionales que facilitaron la corrección en los escritos de los estudiantes. Asimismo, se observó que, en la primera clase de retroalimentación entre pares ,los estudiantes solo detectaron y no corrigieron errores. Sin embargo, a medida que recibieron comentarios de los maestros, se animaron a emular el modelo de corrección delmaestro.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This work titled The Role of Peer Correction and Teacher Feedback In TheImprovement of writing Skills In High-School Students intends to analyze the effects of peerand teacher feedback on the correction of morphological, semantic, and syntactic errors andto identify the type of feedback: Peer correction and teacher feedback that EFL studentsprefer. This study employed a mixed methodology, consisting of survey and observationtechniques, in order to achieve the proposed objectives. Thirty first-year highschoolstudents participated, and the instruments were a pretest, written paragraphs, a posttest, achecklist, and a Likert-scale-equipped questionnaire. After analyzing the results, it wasrevealed that teacher feedback was more effective for error detection and correction atscale. It was notable that the teacher provided direct feedback and placed additionalcomments or suggestions with each correction to facilitate the correction in the students'writings. It was also observedthat in the first peer feedback class, students only detectedand did not correct errors. However, as they received teacher feedback, they encouraged toemulatethe teacher'scorrection modelwhenevaluatingtheir peers.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.