Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32125
Title: Systematization of pedagogycal expereiences in the EFL teaching training program
Authors: Nesterenko, Nina Aleksandrovna
García Pinos, José Israel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: García Pinos, J. I. Nesterenko, N. A. (2022) Systematization of pedagogycal expereiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32125
Abstract: Abstract: This study is about the Systematization of pedagogical experiences in the EFL Teaching Training program and has been done to offer pre-service teachers the opportunity to analyze, and reflect on the process of pre-professional practices. Its goal is to help students gain teaching experience by observing and practicing what they have acquired during their studies. This work was carried out by observing UTPL trainee teachers and two students from Spain. Eleven teachers of Educación General Básica and Bachillerato were observed in Practicum académico 1, Pasantías pre prfesionaes 1 and 2. The method used for this investigation was systematization which assisted in getting involved in different practices in observing, teaching, and analyzing classes. Regarding techniques and instruments, videos, lesson plans, and observation sheets were used. Due to the COVID-19 pandemic, the observation of the classes was done online, while classes given as a main teacher were on-site. The findinds demonstrated that planning lessons were considered the most appropriate methodology and activities based on students age, needs, and level of proficiency, which were essential to guarantee students success in acquiring the language.
Description: Resumen: El presente trabajo denominado Sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de EFL se ha realizado para ofrecer a docentes analizar, reflexionar y describir el proceso de prácticas preprofesionales. Su objetivo es ayudar a estudiantes adquirir experiencia docente mediante observación y puesta en práctica conocimientos adquiridos durante sus estudios. Este trabajo se llevó a cabo mediante observación de profesores en formación de la UTPL y dos estudiantes de España. Se observaron once docentes de Educación General Básica y Bachillerato en Practicum académico 1, Pasantías pre prfesionaes 1 y 2. El método utilizado fue la sistematización que ayudó a involucrarse en diferentes prácticas de clases. En cuanto a técnicas e instrumentos fueron videos, planes de lecciones y fichas. La observación de clases se realizó en línea debido a la pandemia del COVID-19, mientras que las clases impartidas como docente principal fueron presenciales. La hallazgos demostraron que la planificación de las lecciones fueron consideradas como la la metodología mas apropriada y las actividades basadas en la edad, necesidades y nivel de excelencia en los estudiantes las cuales fueron esenciales para garantizar el éxito en la adquisición del lenguage.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131307.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.