Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32211
Title: The use of Duolingo as an innovative technological tool to develop the speaking skill for EFL learners
Authors: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
García León, José Augusto
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: García León, J. A. Paredes Zúñiga, F. M. (2022) The use of Duolingo as an innovative technological tool to develop the speaking skill for EFL learners [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32211
Abstract: Abstract: The present research study is about the perceptions, influences, and use of Duolingo as an innovative technological tool to develop speaking skills for EFL learners. The sample included Sixty-eight English students: fifty-seven men and eleven women. The age of the participants ranged from 14 to 15 years old. In addition, a pre-test and posttest were used with the purpose of comparing the result of students' performance before and after the use of Duolingo in speaking skills. Additionally, a questionnaire for participants was used, which included eight five-point Likert scale questions that gathered the students' perceptions about the use of Duolingo to improve speaking skills. Also, an observation sheet was used to collect information on the students participating. The research results showed that students of English as a foreign language have a positive impact on the acquisition of speaking skills. Posttest scores revealed a significant improvement compared to the pre-test. Finally, the use of Duolingo by students of EFL generates an innovative and creative attitude, giving access to new forms of developing speaking skills.
Description: Resumen: El presente estudio de investigación trata sobre las percepciones, influencias y el uso de Duolingo como una herramienta tecnológica innovadora para desarrollar la habilidad del habla en los estudiantes de inglés como lengua extranjera. La muestra incluyó a sesenta y ocho estudiantes de inglés: cincuenta y siete hombres y once mujeres. La edad de los participantes varía entre los 14 y los 15 años. Además, se utilizó una prueba previa y una prueba posterior con el propósito de comparar el resultado del desempeño de los estudiantes antes y después del uso de Duolingo en la habilidad de habla. Además, se utilizó un cuestionario para los participantes que incluía ocho preguntas de escala Likert de cinco puntos que recogían las percepciones de los estudiantes sobre el uso de Duolingo para mejorar la habilidad del habla. Además, se utilizó una hoja de observación para recopilar información de los estudiantes participantes. Los resultados de la investigación mostraron que los estudiantes de inglés como lengua extranjera tienen un impacto positivo en la adquisición de la habilidad del habla. Las puntuaciones posteriores a la prueba revelaron una mejora significativa en comparación con la prueba previa. Finalmente, el uso de Duolingo por parte de estudiantes de EFL genera una actitud innovadora y creativa, dando acceso a nuevas formas de desarrollar la habilidad del habla.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131324.TITN.
Appears in Collections:Magister en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.