Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32275
Title: Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes
Authors: Alvarado Juela, Verónica Monserrath
Cajiao Orquera, María Soledad
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Cajiao Orquera, M. S. Alvarado Juela, V. M. (2022) Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32275
Abstract: Abstract: The research work on Educational Sciences, specifically on Early Childhood Education, has as its main objective to carry out an evaluation of learning at the Initial Education level (three to five years) during the health emergency: perception of teachers. In this case, the research is qualitative using the survey technique of the didactic guide (practicum four) for degree work: UTPL research project to obtain first-hand informative opinion on the situation of the teacher. The theoretical foundation is based on the evaluation of initial education based on the integral development, moments, techniques and evaluation instruments at the level of Initial Education. The general conclusion refers to the evaluation of initial education as part of the integral development of childhood, which is divided into three initial or diagnostic, process or formative and final moments, which were carried out by five teachers from private institutions with students from three to five years old. With the recommendation to apply periodically and recurring evaluations of learning at the Initial Education level within the learning environment, even more so when adverse events occur.
Description: Resumen: El trabajo de investigación sobre Ciencias de la Educación, específicamente sobre Educación Infantil tiene como objetivo fundamental realizar una evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (tres a cinco años) durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes. En este caso, la investigación es cualitativa utilizando la técnica de encuesta de la guía didáctica (prácticum cuatro) para trabajo de titulación: proyecto de investigación de la UTPL para obtener opinión informativa de primera mano, sobre la situación del docente. El fundamento teórico está basado en la evaluación de educación inicial sustentado en el desarrollo integral, momentos, técnicas e instrumentos de evaluación. La conclusión general se refiere a la evaluación en educación inicial como parte del desarrollo integral de la niñez, se encuentra dividido en tres momentos: inicial o diagnóstico, proceso o formativa y final, que realizaron cinco docentes de instituciones privadas con niños de tres a cinco años. Con la recomendación de aplicar de forma periódica y recurrente evaluaciones de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial dentro del entorno de aprendizaje más aun cuando suceden eventos adversos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131379.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.