Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32333
Title: Cooperative learning strategies to enhance EFL writing skills amongst second year of high school students
Authors: Morocho Pintado, Cristina Kathalina
Aguirre Feijoo, Tatiana Fernanda
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Aguirre Feijoo, T. F. Morocho Pintado, C. K. (2022) Cooperative learning strategies to enhance EFL writing skills amongst second year of high school students [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32333
Abstract: Abstract: The present research work focused on the use of Cooperative learning strategies to enhance EFL writing skills amongst second year of high school students, who come from unfinished schooling which means that they dropped out their studies at certain point of their lives and after some years, they decided to restart them again so they have not been in touch with the language for a long time. This research investigated the effects of cooperative learning to improve students writing skills in a high school with an intervention plan carried out in three months. The before-and-after study was used to measure students progress on writing and their perceptions, behavior and attitudes toward seven cooperative learning strategies proposed in this study. The mixed method that uses qualitative and quantitative data was used to describe and analyze the results and finally, draw conclusions. The results of the post test and questionnaires displayed a big progress on students when writing. Subsequently, the outcomes indicated that the intervention was significant because students´ scores in writing skills improved after the application of CL in the class.
Description: Resumen: El presente trabajo de investigación se enfocó en el uso de estrategias de aprendizaje cooperativo para mejorar las habilidades de escritura del Inglés como lengua extranjera entre los estudiantes de segundo año de secundaria, quienes provienen de escolaridad inconclusa, es decir, abandonaron sus estudios en cierto momento de sus vidas y después de algunos años, reinician nuevamente por lo que no han estado en contacto con el idioma durante mucho tiempo. Este estudio investigó los efectos del aprendizaje cooperativo para mejorar la escritura en estudiantes de un colegio con un plan de intervención realizado en tres meses. Se realizó un estudio de antes y después para medir el progreso de los estudiantes en escritura y sus percepciones, comportamientos y actitudes hacia siete estrategias de aprendizaje cooperativo propuestas. Se utilizó el método mixto con datos cualitativos y cuantitativos para describir y analizar los resultados y finalmente sacar conclusiones. Los resultados de la prueba y cuestionarios finales mostraron un gran progreso en los estudiantes al escribir. Posteriormente, los resultados indicaron que la intervención fue significativa porque los puntajes de los estudiantes en escritura mejoraron después de la aplicación del aprendizaje cooperativo.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131489.TITN.
Appears in Collections:Magister en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.