Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32336
Title: A narrative inquiry into EFL teachers professional development in lesson planning in Ecuador during the pandemic
Authors: Benitez Correa, Carmen Delia
Troya Sánchez, Miriam Eucevia
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Troya Sánchez, M. E. Benitez Correa, C. D. (2022) A narrative inquiry into EFL teachers professional development in lesson planning in Ecuador during the pandemic [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32336
Abstract: Abstract: This investigation is a narrative inquiry into EFL teachers professional development in lesson planning in Ecuador during the pandemic. The objective was was to explore how teachers experiences helped them to reconstruct their lessons as a manifestation of professionalism and ethical commitment during the pandemic. A narrative inquiry was conducted with an EFL teacher from Machala who was recruited by a volunteer sampling. Her students were adults with unfinished schooling and were busy people who could not always attend the online classes. The data were collected through interviews, lesson plans, a reflective journal and WhatsApp screenshots. Findings show that the dialogic interaction during the narrative inquiry was a mediational tool that made the teacher aware that even though she worked hard for meeting her students needs during the pandemic, she could have improved her lessons by giving more feedback. Moreover, the online lessons were limited to text, voice and video messages via whatsapp.
Description: Resumen: Esta investigación es una indagación narrativa sobre el desarrollo profesional de los docentes ILE en la planificación de clases en Ecuador durante la pandemia. El objetivo fue explorar cómo las experiencias de los docentes les ayudaron a reconstruir sus clases como una manifestación de profesionalismo y compromiso ético durante la pandemia. Se realizó una indagación narrativa con una profesora de inglés de Machala que fue reclutada por un muestreo voluntario. Sus alumnos eran adultos con escolaridad inconclusa y eran personas ocupadas que no siempre podían asistir a las clases en línea. Los datos se recopilaron a través de entrevistas, planes de lecciones, un diario reflexivo y capturas de pantalla de WhatsApp. Los hallazgos muestran que la interacción dialógica durante la indagación narrativa fue una herramienta de mediación que hizo que la maestra se diera cuenta de que, aunque trabajó duro para satisfacer las necesidades de sus alumnos durante la pandemia, podría haber mejorado sus clases brindando más retroalimentación. Además, las clases en línea se limitaron a mensajes de texto, voz y video a través de WhatsApp.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131504.TITN.
Appears in Collections:Magister en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.