Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32343
Title: | Principios del constructivismo social en la Propuesta Pedagógica Institucional y sus aportes en el aprendizaje, en la Escuela Particular AZRIEL |
Authors: | Ramón Carrión, Edgar Jamil Pérez Moromenacho, Luis Manuel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Pérez Moromenacho, L. M. Ramón Carrión, E. J. (2022) Principios del constructivismo social en la Propuesta Pedagógica Institucional y sus aportes en el aprendizaje, en la Escuela Particular AZRIEL [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32343 |
Abstract: | Abstract: In the present investigation, a topic of interest is revealed, in the educational field, such as the constructivist approach within educational institutions. This work was taken into account as a research topic, Principles of Social Constructivism in the Institutional Pedagogical Proposal and its contributions to learning, in the Private School "AZRIEL", where the general objective is to explain the contribution of Social Constructivism to the learning of students as the foundation of the Institutional Pedagogical Proposal. The investigation was carried out in the aforementioned school, which is located in Quito, Barrio El Tingo. Sector: San José Streets: Los Eucaliptos OE12 and Avenida Intervalles. This is a work of information and analysis, which after reviewing documents, papers and the school's proposal, a relationship matrix is drawn up with some principles of constructivism, where it is evident that the AZRIEL Private School establishes becoming a participant of the learning process, under the approach of an autonomous, safe student, with the acquisition of knowledge of their own learning, in their proposal. |
Description: | Resumen: En la presente investigación, se pone en manifiestoun tema deinterés,en el ámbito educativo, como es el enfoque constructivista dentro delas instituciones educativas. Este trabajo, se tomó en cuenta como tema de investigación, Principios del constructivismo social en la Propuesta Pedagógica Institucional y sus aportes en el aprendizaje, en la Escuela Particular AZRIEL , donde el objetivo general es explicar el aporte del Constructivismo Social al aprendizaje de los estudiantes como fundamento de la Propuesta Pedagógica Institucional. La investigación, se llevó a cabo en la escuela anteriormente mencionada, la cual está ubicada Quito, Barrio El Tingo. Sector: San José Calles: Los EucaliptosOE12 y Avenida Intervalles. Este es un trabajo de información y análisis, que luego de hacer la revision de documentos, trabajos y la propuesta de la escuela, se elabora una matríz de relación con algunos principios del constructivismo, donde se evidencia que la Escuela Particular AZRIEL, establece hacerse partícipe del proceso de aprendizaje, bajo el enfoque de un estudiante autónomo, seguro, con adquisición de conocimientos de sus propios aprendizajes ,en su propuesta. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131415.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.