Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32372
Title: | Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años), durante la emergencia sanitaria: percepción de los docente |
Authors: | Valarezo Alcívar, Carmen Belén Tene Sánchez, Martha Yolanda |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Tene Sánchez, M. Y. Valarezo Alcívar, C. B. (2022) Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años), durante la emergencia sanitaria: percepción de los docente [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32372 |
Abstract: | Abstract: The health emergency due to COVID-19 revealed the need to implement a didactic and inclusive education mechanism, especially in initial education. In this sense, the present research project entitled ''Evaluation of learning at the level of Initial Education (3 to 5 years), during the health emergency: perception of teachers'' was born in this research we inquired about the evolution of the child, from the area of motor, psychomotor and cognitive development of language. Its general objective is to explain the perception that teachers of the Initial Education Level (3 to 5 years) have about the evaluation of learning during the health emergency. The approach of this research is mixed, that is, quantitative and qualitative, therefore, a total population of 25 teachers and a sample of 5 teachers were taken into consideration; so through a questionnaire in Google Forms. In this context, according to the results obtained, the different types of evaluation provide benefits to the student's comprehensive development as a student, as well as strengthen their comprehension, attention and retention skills in each class. |
Description: | Resumen: La emergencia sanitaria por COVID-19 dejo en descubierto la necesidad de implementar mecanismo de educación didáctica e integradora, sobre todo en la educación inicial. En este sentido nace el presente proyecto de investigación titulado Evaluación de los aprendizajes del nivel de Educación Inicial (3 a 5 años), durante la emergencia sanitaria: percepción de los docentes en esta investigación indagamos sobre la evolución del niño/a, desde el área del desarrollo motriz, psicomotor y cognitivo del lenguaje. Su objetivo general es explicar la percepción que tienen los docentes del Nivel de Educación Inicial (3 a 5 años) sobre la evaluación de los aprendizajes durante la emergencia sanitaria. El enfoque de esta investigación es mixto, es decir cuantitativo y cualitativo, por ello, se tomó en consideración una población total de 25 docentes y una muestra de 5 docentes; por lo que mediante un cuestionario en Google Forms. En este contexto, según los resultados obtenido los diferentes tipos de evaluación al estudiante aporta beneficios a su desarrollo integral como estudiante, al igual que fortalece sus habilidades de comprensión, atención y retención en cada clase. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131445.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Educación Infantil |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.