Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32475
Title: | Application of Cooperative Learning Activities to Enhance Writing Skill on EFL Learners at Private High Schools in Ecuador |
Authors: | Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo Morales Mantilla, Gissela Paulina |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Morales Mantilla, G. P. Espinosa Jaramillo, F. O. (2022) Application of Cooperative Learning Activities to Enhance Writing Skill on EFL Learners at Private High Schools in Ecuador [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32475 |
Abstract: | Abstract: The present research Application of Cooperative Learning Activities to Enhance Writing Skill on EFL Learners at Private High Schools in Ecuador, focused on the application of cooperative learning activities to enhance writing skill in EFL learners at private high schools in Ambato, Ecuador. The sample population consisted of fifty students who belong to 3rd year of a private high school located in an urban area of the city, the participants age range from 17 to 18 years and their English levels were mixed: A2 and B1. For the development of this project, a mix-methodology: qualitative and quantitative approaches were used. For the development of the field research, a pre test, a post test, surveys, class observations were applied to collect data. In this sense, once all the information was collected, analyzed and interpreted; the most important and concluding findings demonstrated that the use of cooperative learning activities, in fact, were favorable to enhance the students writing skills. In addition, it is important to highlight that the students developed their writing skills by applying all the elements of a good paragraph. |
Description: | Resumen: La presente investigación se centró en la aplicación de actividades de aprendizaje cooperativo para mejorar la habilidad de escritura en estudiantes de EFL en colegios privados en Ambato Ecuador. La población de la muestra estuvo conformada por cincuenta estudiantes que pertenecen a 3° año de bachillerato de un colegio privado ubicado en una zona urbana de la ciudad, sus edades oscilan entre los 17 a 18 años y sus niveles de inglés son A2 y B1. Además, para desarrollar la presente investigación se utilizó una metodología cuasi experimental que involucra enfoques cualitativos y cuantitativos. De esta forma, se aplicó un pre test, un post test, encuestas, observaciones de clase para la recolección de datos. En este sentido, los hallazgos más importantes y concluyentes demostraron que el uso de actividades de aprendizaje cooperativo, de hecho, fueron favorables para mejorar las habilidades de escritura de los estudiantes. Además, es importante resaltar que los estudiantes desarrollaron sus habilidades de escritura al incluir todos los elementos de un párrafo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131602.TITN. |
Appears in Collections: | Magister en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.