Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32960
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Toro Gallardo, Lisset Vanessa
Carpio Moreno, Keyla Gabriela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Carpio Moreno, K. G. Toro Gallardo, L. V. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32960
Abstract: Abstract: This research study aims to analyze the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students. In this way, the present study was carried out at a public high school in the cityof Loja, Ecuador. The sample for this research included 30 students from ninth grade of general basic education, who were considered as participants. The data was collected through paragraphs that included a pre-test on a specific topic, 6 practice paragraphs with topics related to the class, a post-test with the same topic as the pre-test and a final questionnaire for the students, where the asked questions were about this learning experience. To fulfill the purpose of this research study, a qualitative and quantitative method was applied. The obtained results revealed that there is a lack of knowledge and experience on the part of the students to make an ideal peer feedback, instead, the feedback of the teachers is always necessary to encourage the progress of the students and allow them to learn the English language accurately and with confidence.
Description: Resumen: Este estudio de investigación tiene como objetivo analizar el papel de la retroalimentación entre compañeros y la del maestro en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria. El presente estudio se realizó en un colegio público de la ciudad de Loja, Ecuador. La muestra estuvo conformada por 30 estudiantes de noveno grado de educación general básica, quienes fueron considerados como participantes. Los datos se recogieron a través de párrafos que incluían un pre-test sobre un tema específico, 6 párrafos de práctica con temas de la clase, un post-test con el tema del pre-test y un cuestionario final, donde las preguntas realizadas fueron acerca de esta experiencia de aprendizaje. Para cumplir con el propósito de este estudio de investigación, se aplicó un método cualitativo y cuantitativo. Los resultados obtenidos revelaron que existe una falta de conocimiento y experiencia por parte de los estudiantes para realizar una retroalimentación ideal entre compañeros, en cambio, la retroalimentación de los maestros siempre es necesaria para incentivar el progreso de los estudiantes y permitirles aprender el idioma Inglés con precisión y confianza.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131998.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.