Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33016
Title: EFL students perceptions of using LingQ to enhance reading skills
Authors: Ochoa Cueva, César Augusto
Herrera Chamba, Cristina Yussibeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Herrera Chamba, C. Y. Ochoa Cueva, C. A. (2022) EFL students perceptions of using LingQ to enhance reading skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33016
Abstract: Abstract: The purpose of this research was to determine students' perceptions of the use of the LingQ app as a technological tool to promote English reading. The study employed an experimental research design, which combined a mixed-method approach to obtain qualitative and quantitative data. This research involved 20 students in the tenth year of general basic education, who belonged to a public educational institution in the Catamayo town of the province of Loja. Students were divided into two groups, the control, and the experimental group. For both groups, a pre-test was administered before starting the research and a post-test at the end of the process, and an interview was applied only to the students of the experimental group. A total of eight classes were conducted with the control and experimental groups. Such classes were focused on teaching reading in English as Foreign Language (EFL),especially reading comprehension. The main conclusion was that the students perceived LingQ as a positive app since it helped them to increase their motivation for reading in English. Keywor.
Description: Resumen: El propósito de esta investigación fue determinar las percepciones de los estudiantes sobre el uso de la aplicación LingQ como herramienta tecnológica para promover la lectura en inglés. El estudio empleó un diseño de investigación experimental, que combinó un enfoque de método mixto para obtener datos cualitativos y cuantitativos. En esta investigación participaron 20 estudiantes del décimo año de educación general básica, pertenecientes a una institución educativa pública de la localidad de Catamayo de laprovincia de Loja. Los estudiantes fueron divididos en dos grupos, el de control y el experimental. A ambos grupos se les aplicó un pre-test antes de iniciar la investigación y un post-test al final del proceso, y se aplicó una entrevista sólo a los estudiantes del grupo experimental. Se realizaron un total de ocho clases con los grupos de control y experimental. Dichas clases se centraron en la enseñanza de la lectura en inglés como lengua extranjera (EFL), especialmente la comprensión lectora. La principal conclusión fue que los estudiantes percibieron LingQ como una aplicación positiva, ya que su motivación por la lectura en inglés aumentó.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132022.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.