Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33047
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Darquea Sánchez, Sara Eugenia
Ruiz Orellana, Edison Fernando
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Ruiz Orellana, E. F. Darquea Sánchez, S. E. (2022) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33047
Abstract: Abstract: The following study aimsto analyze the systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program, which details all the pre-professional practices that were experienced during this participation program through the subjects of Practicum Académico I and Pasantías Preprofesionales I and II, atpublic institution located in the city of Puyo,Pastaza. Therefore, the objective of the investigation is to describe and reflect on pre-service teaching experiences. During the first stage, I participated as an observer andthen I describedfive different classes for Basic Education and Bachillerato. Secondly, I had to design five different lesson plans for EGB students, and then I worked as the main teacher for BGU classes. During both stages, a qualitative methodologywas applied along with different techniques and instruments such as videos, worksheets and lesson plans.As a result of this analysis, I strongly assure that this experience is one of the most important aspects of an educator ́s career. It is inside a classroom where a teacher can really become a professional in pedagogy and educate juveniles in the best way possible.
Description: Resumen: El siguiente estudio busca analizar la sistematización de las experiencias pedagógicas en el programa de formación docente en EFL, detallando todas las prácticas preprofesionales que se realizó en este programa de participación en las asignaturas de Practicum A cadémicoI y Pasantías Preprofesionales I y II, en una institución pública ubicada en la ciudad de Puyo-Pastaza. Por lo tanto, el objetivo de la presente investigación es describir y reflexionar sobre las experiencias docentes de pregrado. Consistió en dos etapas, en la primera participé como observador de cinco clases diferentes de Educación Básica y Bachillerato. En la segunda, se diseñó cinco planes de clase para alumnos de EGB, después trabaje como profesor principal en las clases de BGU. Donde se Aplica una metodología cualitativa junto con diferentes técnicas e instrumentos como vídeos, hojas de trabajo y planes de clase. Concluyendo que esta experiencia es uno de los aspectos más importantes de la carrera de un educador, dentro de un aula el profesor puede convertirse realmente en un profesional de la pedagogía y educar a los jóvenes de la mejor manera posible.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132069.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.