Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33066
Title: EFL Students Perceptions on Online Learning Implementation amidst the COVID 19 Pandemic
Authors: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Ochoa Guaillas, Dayana Micaela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Ochoa Guaillas, D. M. Paredes Zúñiga, F. M. (2022) EFL Students Perceptions on Online Learning Implementation amidst the COVID 19 Pandemic [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33066
Abstract: Abstract: The sudden onset of the COVID-19 has affected many events and institutions due to global confinement thus the disruption in the educational setting was not the exception. This research seeks to learn about students' perceptions of English language learningthrough online classes implemented during the pandemic. Therefore, the investigation used the Mixed Method Design, and subsequently, the instruments employed to collect information were surveys through multiple-choice questions, open-ended questions, and Likert scales. They gathered information aboutthe applications of greatest interest for the participants, what motivated them, and the challenges during the virtual classes. The data were obtained from 34 learners, who attend a public high school in the city of Yantzaza. This sample consisted of 18 girls and 16 boys who are undergoing the 1ero Bachillerato with an A2.2 English level. Finally, it was concluded that EFL students have been able to manage English virtual classes thanks to technological tools for academic interaction, especially WhatsApp, which is also motivating because it allows direct contact with the teacher and counteracts the stress challenge produced by online classrooms.
Description: Resumen: La repentina aparición del COVID-19 afectó muchos ámbitos debido al confinamiento global, por lo que interrupción en la educación no fue la excepción. Esta investigación buscó indagar las percepciones de los estudiantes sobre el aprendizaje del idioma inglés a través de clases en línea implementadas durante la pandemia. Por tanto, se utilizó el Diseño de Método Mixto, y subsecuentemente se recolectó información con encuestas mediante preguntas de opción múltiple, abiertas y escalas de Likert. Estas recolectaron información sobre lasaplicaciones de mayor interés para los participantes, aquello que los motivaba y los retos durante las clases virtuales. Los datos se obtuvieron de 34 alumnos de un colegio público en la ciudad de Yantzaza. Esta muestra estaba formada por 18 chicas y 16 chicos cursando el 1er Bachillerato con un nivel de inglés A2.2. Finalmente, se concluyó que los estudiantes han podido manejar las clases virtuales de inglés gracias a herramientas tecnológicas para interactuar académicamente, especialmente WhatsApp, lo cual además es motivante porque permite el contacto directo con el profesor y contrarresta el estrés que producen las aulas virtuales.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132103.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.