Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33076
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGonzález Torres, Paúl Fernandoes_ES
dc.contributor.authorGranda Quituizaca, Nicole Stefaníaes_ES
dc.date.accessioned2022-11-01T14:54:23Z-
dc.date.available2022-11-01T14:54:23Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationGranda Quituizaca, N. S. González Torres, P. F. (2022) Perceptions on feedback provided with technological resources on EFL speaking and writing in virtual classes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33076es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1357100es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132116.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El presente estudio explora las percepciones de profesores y estudiantes sobre la retroalimentación proporcionada con recursos tecnológicos en habilidades de habla y escritura durante las lecciones virtuales de Ingles. Se realizò un estudio de investigación método mixto. Para recoger información cuantificable sobre las respuestas de los estudiantes para el análisis estadístico se utilizó el método cuantitativo. Por otro lado, para obtener las opiniones de las lecciones y de los profesores, se utilizó el método cualitativo. El estudio se desarrolló en un instituto público de Loja. Los participantes fueron 29 alumnos y un profesor. Se aplicó un cuestionario a los alumnos y una entrevista al profesor. Para recoger información sobre las clases, se realizó una observación. Los resultados muestran una actitud positiva por parte de los estudiantes porque la retroalimentaciòn ayuda a mejorar sus habilidades de expresión oral y escrita. Asimismo, el profesor percibe que la retroalimentaciòn es útil para los alumnos ya que su nivel de inglés mejora. Por lo tanto, el feedback proporcionado con herramientas tecnológicas es percibido como eficaz tanto por los alumnos como por los profesores.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The present study explores the perceptions of teachers and students about the feedback provided with technological resources in speaking and writing skills during EFL virtual lessons. It was conducted as a mixed-method research study. To collect quantifiable information on the responses of students for statistical analysis the quantitative method was used. On the other hand, to obtain lessons and teachers' opinions, the qualitative method was used. The study was developed in a public high school in Loja. The participants were 29 students and a teacher. A questionnaire to students and an interview with the teacher were applied. To collect information about the lessons, there was a class observation. The results show a positive attitude from students because feedback helps improve their speaking and writing skills. Likewise, the teacher perceives that feedback is helpful to the students as their English level improves. Hence, feedback provided with technological tools is perceived as effective by both students and teachers.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titlePerceptions on feedback provided with technological resources on EFL speaking and writing in virtual classeses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.