Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33347
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Jaramillo Pontón, Mayra Fernanda Puchalski Jiménez, Bianca Virginia |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Puchalski Jiménez, B. V. Jaramillo Pontón, M. F. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33347 |
Abstract: | Abstract: The present study entitledthe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students has asmain objectiveto analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. The sample of the study consisted of 30 students between 14 and 16 years old, who were in the secondyear of bachillerato in a private school in the city of Quito. A mixed-method approach was used to obtain quantitative and qualitative data. For the data collection, the instruments used were a pre-test, a post-test, students writings, and a survey. Furthermore, a rubric and a checklist were applied as instruments to evaluate students written texts. The results of this study indicate that both types of feedback were beneficial for students to identify morphological, syntactic, and semantic errorserrors. More important, this study showed that teacher feedback was more convenient than peer correction;for that,students felt inclined towards the former corrective type. |
Description: | Resumen: El presente estudio designado el rol de la retroalimentación entre pares y la retroalimentación del docente en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria tiene como objetivo analizar las diferencias existentes entre ambos tipos de retroalimentación, así como su eficacia en la corrección de errores morfológicos, sintácticos y semánticos en la escritura de inglés. La muestra de este estudio consistió en 30 estudiantes entre 14 y 16 años, hembras y varones, que cursaron 2do de bachillerato en una escuela privada en la ciudad de Quito. Fue utilizada una metodología mixta, centrada en el análisis cualitativo y cuantitativo de datos. Para la recolección de información, los instrumentos utilizados fueron pre-test, post-test y una encuesta. Además, una rúbrica y una lista de cotejo fueron usadas para evaluar los textos de los estudiantes. Los resultados indicaron que ambos tipos de retroalimentación son beneficiosos para identificar errores morfológicos, sintácticos y semánticos. Notablemente, se comprobó que la retroalimentación del docente era más conveniente que la provista por los pares, prefiriendo la primera. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132682.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.