Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33352
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Toro Gallardo, Lisset Vanessa Guaycha Sánchez, Jessica Lisbeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Guaycha Sánchez, J. L. Toro Gallardo, L. V. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33352 |
Abstract: | Abstract: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students has several benefits for EFL learners. The purpose of this research was to know the impact and effectiveness of the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students. The sample was comprised of 27 students, who correspond in the second year of senior high school in a private institution in Quito city. Moreover, the instruments used to collect data for this study were a rubric, a pre-test, a post-test, and a post-survey. Qualitative and quantitative methods were used to analyze the knowledge. A survey of students was applied, and a total of 8interventions were conducted. The results of this research indicated that there was a positive impact on the improvement of the writing abilities of the participants of this study, and this is evidenced in the scores obtained in the pre and post-test.Even though teacher feedback is a lot more efficient for providing feedback on writing skills than peer correction. |
Description: | Resumen: El rol de la corrección de pares y la retroalimentación del docente en el mejoramiento de las habilidades escritas tiene muchos beneficios para los estudiantes de lengua extranjera, Inglés. El propósito de esta investigación es determinar la efectividad dela corrección de pares y del teacher feedback para mejorar las habilidades de escritura de los estudiantes de lengua extranjera. La muestra fue de 27 estudiantes, que corresponden al segundo año de bachillerato. Además, los instrumentos utilizados para recolectar datos para este estudio fueron una rúbrica, pre test, post test, y una encuesta. Los métodos cualitativo y cuantitativo fueron usados para analizar la información. Se aplicó una encuesta a los estudiantes y se realizaron un total de ocho intervenciones. Los resultados de esta investigación indicaron que hubo un impacto positivo en la mejora de las habilidades de escritura de los participantes del estudio, y esto se evidencia en los puntajes obtenidos en el pre y post test. Si bien la retroalimentación del docente es mas efectiva para proporcionar retroalimentación a la habilidad de la escritura que la corrección de pares. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132687.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.