Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33368
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Gualán Maldonado, Gabriel
Durazno Abril, Bertha Valeria
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Durazno Abril, B. V. Gualán Maldonado, G. (2023) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33368
Abstract: Abstract: This study consists of the Systematization of the pre-professional practices developed in basic education and high school, the purpose of this work is to analyze in depth and identify how learning practice helps future teachers to consolidate their pedagogical practices acquired during the different courses. of practices in the UTPL. The systematization of experiences aims to examine teaching competencies, the quality of teaching and knowledge necessary to strengthen skills teachers. The process consisted of collecting information through observation, description, analysis of the study plans and of the English classes carried out in the role assistant and trainee teacher in primary and high school classrooms. During this process, future teachers learned how to put their knowledge into practice in a real life teaching situation, this process helped to improve future teaching and how to use the correct methodology and materials according to the needs of each classroom, This work will serve as an instrument to disseminate its results and lessons learned.
Description: Resumen: Este estudio consiste en la Sistematización de las prácticas preprofesionales desarrolladas en educación básica y bachillerato, el propósito de este trabajo es analizar en profundidad e identificar cómo la práctica de aprendizaje ayuda a los futuros docentes a consolidar sus prácticas pedagógicas adquiridas durante los diferentes cursos. de prácticas en la UTPL. La sistematización de experiencias tiene como objetivo examinar las competencias docentes, la calidad de enseñanza y conocimientos necesarios para fortalecer las habilidades docentes. El proceso consistió en recopilar información a través de la observación, descripción, análisis de los planes de estudio y de las clases de inglés realizadas en el rol de asistente y profesor en prácticas en las aulas de primaria y bachillerato. Durante este proceso los futuros docentes aprendieron cómo poner en práctica sus conocimientos en una situación de enseñanza de la vida real, este proceso ayudó a mejorar la enseñanza futura y cómo utilizar la metodología correcta y materiales en función de necesidades de cada aula, esta obra servirá como instrumento para difundir sus resultados y lecciones aprendidas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132762.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.