Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33394
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the efl teaching training program |
Authors: | Cabrera Solano, Paola Alexandra Becerra Albuja, Ana Iveth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Becerra Albuja, A. I. Cabrera Solano, P. A. (2023) Systematization of pedagogical experiences in the efl teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33394 |
Abstract: | Abstract: The present work entitled "Systematization of pedagogical experiences in the teacher training program of English as a foreign language" aims to reflect on the practices carried out in the internships and internships as an observer, assistant and primary instructor. All these activities were carried out in a municipal institution located in Quito. The participants were primary and secondary students, as well as their respective teachers. In addition, the author of this work served as an observer, teaching assistant, and elementary educator at the same school. The observation forms and written reports were the main instruments used, after this systematization of teaching practices, it is determined that the future professional has acquired sufficient experience in planning, in the use of linguistic aspects, in learning management and also in the use of information. methodology to effectively develop classes the professional practices of basic and secondary education in order to educate teachers to reflect on the strengths and weaknesses of their practices and adopt techniques and methodologies that improve instruction English as a Foreign Language. |
Description: | Resumen: El presente trabajo titulado Sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de inglés como lengua extranjera tiene como objetivo reflexionar sobre las prácticas realizadas en los cursos de prácticas y pasantías como observador, asistente e instructor primario. Todas estas actividades se realizaron en una institución municipal ubicada en Quito. Los participantes fueron estudiantes de primaria y secundaria, así como sus respectivos profesores. Además, el autor de este trabajo se desempeñó como observador, asistente de cátedra y educador de primaria en la misma escuela. Los formularios de observación y los informes escritos fueron los principales instrumentos utilizados, luego de esta sistematización de las prácticas docentes, se determina que el futuro profesional ha adquirido la experiencia suficiente en planificación, en el uso de aspectos lingüísticos, en la gestión del aprendizaje y también en el uso de la metodología para desarrollar las clases de manera efectiva las prácticas profesionales de la educación básica y secundaria con el fin de educar a los maestros para que reflexionen sobre las fortalezas y debilidades de sus prácticasy adoptentécnicas y metodologías que mejoren la instrucción Inglés como Lengua Extranjera. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132846.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.