Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33419
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teachingtraining program |
Authors: | Ulehlova, Eva Cedeño Olivo, Lucía Elizabeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Cedeño Olivo, L. E. Ulehlova, E. (2023) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teachingtraining program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33419 |
Abstract: | Abstract: The present work "Systematization of Pedagogical Experiences" describes the teaching experience as an English teacher and provides an analysis of the experience acquired in a private institution in southof Quito. Its purpose is to providesignificant positive and negative experiences, providing useful resources to teachers in training.The procedure followed used ten classes taught in elementary and secondary education.This systematization work consists mainly of 3 chapters, in chapter one, the scientific, modern and relevant literature related to the teaching -learning process is presented. Chapter 2 contains the method used, it describes the participants involved,the data collection and analysis procedure.In the third chapter,results and reflections are presented.The main conclusion establishesthat the systematization of pedagogical experiences is a deep, organized, valuable process that allows to validateknowledge and provides very useful resourcesin each fundamental aspect of the teaching,especially in each of the basic components:planning, linguistic aspects, learning management and methodology. Each of these aspects will make it possible to achieve the learning objectives. |
Description: | Resumen: El presente trabajo "Sistematización de Experiencias Pedagógicas" describe la experiencia docente como profesor de inglés y proporciona un análisis de la experiencia adquirida en una institución privada del sur de Quito. Su propósito es aportar experiencias significativas positivas y negativas, proporcionando recursos útiles a los docentes en formación. En el procedimiento seguido se utilizaron diez clases impartidas en educación básica y media. Este trabajo de sistematización consta principalmente de 3 capítulos, en el capítulo uno se presenta la literatura científica, moderna y relevante relacionada con el proceso de enseñanza -aprendizaje. El capítulo 2 contiene el método utilizado, describe los participantes involucrados, el procedimiento de recolección y análisis de datos. En el tercer capítulo, se presentan los resultados y las reflexiones. La conclusión principal establece que la sistematización de experiencias pedagógicas es un proceso profundo, organizado, valioso, que permite validar conocimientos y proporciona recursos muy útiles en cada aspecto fundamental de la enseñanza, especialmente en cada uno de los componentes básicos: planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología. Cada uno de estos aspectos permitirá alcanzar los objetivos de aprendizaje. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132927.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.