Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33448
Title: | Factors affecting EFL student ́s oral communication skills |
Authors: | Ulehlova, Eva Guamán Tacuri, María José |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Guamán Tacuri, M. J. Ulehlova, E. (2023) Factors affecting EFL student ́s oral communication skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33448 |
Abstract: | Abstract: The main objective of this research was to identify the factors that affect public high school students proficiency in English oral communication during the pandemic period 2019-2020 in Loja city. This work seeks to collect data about the social and psychological impact reflected in several EFL students abilities to communicate in the target language. An online questionnaire was applied to 40 high school students who expressed their feelings about the classroom environment and the development of oral skills. Also, surveys and interviews were administered to 5 teachers to determine which methods and techniques were used by each educator. Another tool of this research was the class observation sheets, which helped observe/analyze the attitudes of both students and teachers. The conclusion highlights the fundamental importance of motivation, both in and out of the classroom, for students to develop activities that help them improve their speaking skills. |
Description: | Resumen: El objetivo principal de esta investigación fue identificar los factores que afectan la competencia en la comunicación oral en inglés de los estudiantes de bachillerato público durante el periodo pandémico 2019-2020 en la ciudad de Loja. Este trabajo busca recolectar datos sobre el impacto social y psicológico reflejado en las habilidades de varios estudiantes de EFL para comunicarse en Inglés. Se aplicó un cuestionario en línea a 40 estudiantes de bachillerato, quienes expresaron sus sentimientos sobre el ambiente en el aula y el desarrollo de habilidades orales. Asimismo, se aplicaron encuestas y entrevistas a 5 profesores para determinar qué métodos y técnicas utilizaba cada educador. Otra herramienta de esta investigación fueron las hojas de observación de clase, que ayudaron a observar/analizar las actitudes tanto de los alumnos como de los profesores. La conclusión destaca la importancia fundamental de la motivación, tanto dentro como fuera del aula, para que los alumnos desarrollen actividades que les ayuden a mejorar su expresión oral. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133055.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.