Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33738
Title: | The use of online games to improve EFL speaking skills |
Authors: | Morocho Pintado, Cristina Kathalina Gallo Fierro, Daniela Lizette |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Gallo Fierro, D. L. Morocho Pintado, C. K. (2023) The use of online games to improve EFL speaking skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33738 |
Abstract: | N/D |
Description: | Resumen: Este trabajo de investigación tiene como objetivo analizar el uso de juegos en línea para mejorar las habilidades orales en inglés como lengua extranjera en niños; específicamente en las sub - habilidades de fluidez y pronunciación. Los participantes de este estudio fueron 13 estudiantes de una institución privada de Loja. Se utilizó un método mixto para recopilar datos cuantitativos y cualitativos de seis clases que se impartieron con el fin de probar si los juegos en línea ayudan a mejorar las habilidades orales o no; los juegos en línea se usaron en tres clases, y tres más se enseñaron sin ellos. Para ello se utilizaron como instrumentos un cuestionario de 15 enunciados, una rúbrica con cinco parámetros y una entrevista dirigida al coordinador académico; además, se compararon las puntuaciones antes de la intervención con las obtenidas al final para comprobar el impacto de los juegos online. Luego de todo este proceso, se concluyó que las habilidades orales de los estudiantes mejoraron ya que les brindan las capacidades de usar una pronunciación correcta y hablar con fluidez bAbstract:The objective of this study is to analyze how the use of online games improve oral skills in English as a foreign language; specifically, fluency and pronunciation sub skills. The participants of this study were 13 students of a private institution in Loja. A mixed method was used to collect quantitative and qualitative data from six classes that were given in order to test whether online games help to improve oral skills or not; online games were used in three classes, and three more were taught without them. For this purpose, a 15-statements questionnaire, a rubric with five parameters and an interview directed to the academic coordinator were used as the instruments; in addition, scores before the intervention were compared to the ones revised based on the rubric at the end in order to prove online games impact. After all this process, it was concluded that students' speaking skills improved thanks to online games since they provide them with the ability to use correct pronunciation and speak fluently. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133403.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.