Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33742
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Quiñonez Beltrán, Ana Lucía Logroño Veloz, Ana Paula |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Logroño Veloz, A. P. Quiñonez Beltrán, A. L. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33742 |
Abstract: | Abstract: The purpose of this research is to analyze the linguistic and emotional factors that influence oral communication skills in EFL students. This research was carried out in a public school in Santo Domingo, Ecuador. The sample is made up of an English teacher and 41 first-year high school students, of which 22 were women and 19 were men. A mixed method was applied and the techniques used to obtain the data were surveys, interviews and observations. The results show that the factors that most influence students' speaking in English are emotional factors, and that these occur due to the lack of linguistic knowledge that students have. Additionally, the linguistic factors that most influence students are the use of difficult words when speaking English, difficulties in structuring sentences, and fluency. Regarding emotional factors, concern for using the correct grammar, fear of being laughed at and making mistakes were the aspects that most influenced students when speaking English. |
Description: | Resumen: El propósito de esta investigación es analizar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en estudiantes de EFL. Esta investigación se llevó a cabo en un colegio público de Santo Domingo, Ecuador. La muestra está compuesta por una profesora de Inglés y 41 estudiantes de primer año de secundaria, de los cuales 22 fueron mujeres y 19 hombres. Se aplicó un método mixto y las técnicas utilizadas para la obtención de los datos fueron encuestas, entrevistas y observaciones. Los resultados muestran los factores que más influyen al habla en ingles de los estudiantes son los factores emocionales, y que estos ocurren por el déficit de conocimiento lingüístico que los estudiantes tienen. Adicionalmente, los factores lingüísticos que más influyen en los estudiantes son el uso de palabras difíciles al hablar inglés, dificultades para estructurar oraciones y fluidez. En cuanto a los factores emocionales, la preocupación por usar la gramática correcta, el miedo a que se rían de ellos y a cometer errores fueron los aspectos que más influenciaron a los estudiantes al hablar inglés. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133412.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.